Ik ben niet alleen nieuw op deze site, maar ook nog helemaal onbekend met het hebben van eigen paarden.
Graag hoop ik hier dan ook op jullie advies en wijze raad.
Wij zijn in de gelukkige omstandigheden dat we vanuit de stad naar het platteland verhuizen, naar een huis met een grote loods en verder een lap grond van 2100 m2. Het is onze droom om hier 2 paarden te gaan houden. In de loods kunnen paardenboxen worden gebouwd, daar heb ik speciaal op gelet. Wel moeten we nog wat doen aan de ventilatie en de lichtinval in deze loods, maar dat gaat lukken.
Natuurlijk staan de paarden niet de hele dag binnen, maar wat heeft een paard nog precies nodig aan wei of paddock? Ik lees hier soms wat tegenstrijdige berichten over. Een paddock die gedraineerd is, is goed voor het hele jaar. Wat zou de minimale afmeting moeten zijn van de paddock voor 2 paarden van 1.65m? En een stukje wei, is dat ook noodzakelijk? Hoe groot zou dit dan moeten zijn? Moet de ondergrond van de paddock altijd zand zijn?
Kan ik rubberen tegels gebruiken voor in de boxen in de stal of is het beter om het vlas en stro op het beton te doen? Jullie zien het, ik ben een echte beginner. We kopen de paarden pas als alles in orde is voor ze, zolang staan ze op de manege en zijn ze daar eigendom. Graag doen we dus alles in 1 keer goed.
Wie kan mij op weg helpen en door de bomen weer het bos laten zien? Alvast mijn enorme dank!
Happy
Ook worden ze veel smeriger omdat alles onbedekt is...mest kun je makkelijker verwijderen maar ik vind het 3x niks.