hallo bokkers,ik vroeg me eigenlijk af wat het beste is voor de bodem van de stal.rubbermatten, gewoon aarde , beton gieten, ... ?ik ben alvast benieuwd naar julie antwoorden en ervaringen
Heb ze zelf (nog) niet maar vocht doorlatende rubberen matten lijkt mij zeer prettig als bodem voor in de stal. Matten op beton, vlas op de matten.
Marion71 schreef:Ik begrijp je vraag en het doel ervan eigenlijk niet zo goed. Bedoel je de vloer of bodembedekking?eigenlijk beide
Bij mijn pension stalling, hebben ze betonnen vloer & ook een dikke laag stro.Je kan ook vlas doen, werkt ook goed!
Bij mij is de stal afgegraven en er ligt zand in als bodem. Super handig, want het stinkt niet en blijft goed droog!
Nijnteee schreef:Bij mijn pension stalling, hebben ze betonnen vloer & ook een dikke laag stro.Je kan ook vlas doen, werkt ook goed!Hier hetzelfde. Beton en dan van die gaatjes erin voor de urine zodat dat weg kan.
rubbere matten met gaatjes op zand is geen goed idee, trekt de grond in en gaat lekker stinkenals je deze gebruikt, doe het dan met een afvoer eronderik heb nu zand, is inloopstal
Ja, dit vroeg ik me dus ook al af. Maar ik heb geen betonnen vloer met gaatjes, maar een gewone betonnen vloer.Dat stink toch niet zo erg hè?
Mijn ene paard staat op stro en de andere op vlas. Het stropaard kan echt niet op vlas, die maakt er een zooitje van.
Wit zand met een dikke laag stro. Zand wordt 1 x in de zoveel jaar vervangen als het voldaan is. Werkt prima.
Ik heb betonvloeren in de stal met daarop een mix van strokorrels en stronestjes.Dit geeft een mooi droog stalbed.Meer info via onderstaande links.