Wij hebben erg veel (rode) verse druiven in de tuin. Nou vroeg ik me af of je druiven (met de gedachte als een soort paardensnoepje) aan je paard zou kunnen geven? Of is dit slecht voor ze?
een zo,n druifje kan echt niet kwaad hoor maar ik zou er bijv niet 10 op een dag geven is het zelfde als een suiker klontje
Jitske
Geplaatst: 16-10-09 14:06
heb nooit gehoord dat dit niet kan. als de druiven niet bespoten zijn, zijn ze volgens mij niet giftig. ik geef mn paard alles wat hij lekker vind, en wat ik toevallig bij me heb. ook mandarijntjes en bananen enzo. en een stalgenootje geeft soms sinaasappels.
Mijn paarden eten ook druiven. Het blad zijn ze trouwens ook dol op. Fruit is gezond, en of je ze nou een appel of een tros druiven geeft, in allebei zit suiker. Om het daar dan niet om te doen. Gras is ook suiker, als je het maar eerst verteert.
janouk
Geplaatst: 16-10-09 15:50
Let op Voor honden zijn druiven giftig! En dus ook doosjes rozijntjes. Het leidt bij de hond tot nierfalen.
Paperboy
Geplaatst: 16-10-09 16:49
janouk schreef:
Let op Voor honden zijn druiven giftig! En dus ook doosjes rozijntjes. Het leidt bij de hond tot nierfalen.
Klopt helemaal, dat is ook de reden waarom ik natuurlijk mijn honden maar ook mijn paard geen druiven geef........., weet niet of het voor paarden ook geld maarja neem maar liever het zekere voor onzekere.
Je kan het beter idd gewoon niet geven. Je weet nooit wat voor invloed het heeft. Voor het ene paard kan het niks uitmaken terwijl de ander er wel last van kan krijgen... Ik blijf altijd bij een wortel...daar zit nog het minst in..
isverwijderd
Geplaatst: 16-10-09 16:59
Ik weet niet of het slecht is, van 1 druif zullen ze ook echt niet dood gaan, maar waarom zou je druiven willen geven?