Wie heeft er een goede tip om met de 4WD de bak te slepen, ik heb een ijzeren ding erachter soort hekwerk, maar krijg op den duur golven in de bak, er bestaan ook speciale slepres voor achter de auto, wie heeft daar ervaring mee,
we gaan volgende week kokosvezel door de bak doen, wie sleept dat en hoe?
joyce B
die golven krijg je toch op den duur, ook met de officiele bakslepers. 1x in de zoveel tijd is het goed om de bak lasergestuurd te laten uitvlakken. Eventueel in combi met/ na het lostrekken.
Ik sleep met een zelfgemaakte sleep, een stalen rek met puntjes eraan gelast verzwaard met zware houten balken. Loeizwaar om te verplaatsen met de hand, kan nog net in mijn eentje met om en om tillen en draaien het ding in en uit de bak krijgen.
Ook wel gevlakt met grote brede pallet, verzwaard met trekkerband en stuk boomstronk.
Die speciale slepen voor achter auto/quad/zitmaaier etc. heb ik ook wel gezien, maar dit was voorlopig een goedkopere oplossing.
Flore
Geplaatst: 16-10-09 15:52
Ik deed dat altijd met mijn corsaatje en een houten pallet met een plank ervoor, verzwaard met stoeptegels
chubster
Geplaatst: 16-10-09 19:10
Ik sleep de bak ook met een 4WD en heb het jaren gedaan met 2 weidesleepjes aan een touw achter de trekhaak, maar dit was echt zeer zwaar om iedere keer weer te vertillen, nu ben ik in het gelukkige bezit van een een officiele sleep op banden voor achter de auto, uiteraard 2e hands want nieuw zijn ze erg prijzig!!! Dit scheelt een stuk met sjouwen omdat er banden onder zitten. ik heb trouwens een bak met zand gemengd met houtsnippers,