manen verzorgen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yves__v

manen verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:28

hejla, weet iemand hoe ik de manen van mijn paard mooi naar 1 kant krijg en zo zo heel mooi laat glanzen als de paarden van de internationale ruiters??
alvast bedankt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:22

Ik denk niet dat dat kan omdat het aangeboren is het is zo. Je kan wel ze vlegten naar achter of dotjes of in het ergste geval weg scheren maar dat moet je echt heel goed kunnen voor je het doet!! En heel vaak bijwerken.

lrm

Re: manen verzorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:19

glansspray erin vlechtjes/staartjes naar de kant waar je het heen wil hebben en dat een paar dagen laten zitten.
wel herhalen want ze vallen anders na een tijdje weer terug.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:21

ligt er ook aan hoelang de manen van je paard zijn. Die van mij kan ik na het wassen leggen zoals ik wil en dan invlechten maar die zijn ook erg zwaar en lang.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:24

Ik doe meestal de manen wassen, goed kammen naar een kant daarna staartjes of vlechtjes er in maken en goed strak een paar dagen laten zitten en zo nodig herhalen

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:14

welke kant de manen op hangen hangt er vanaf waar de kruin in de manenkam zit. bij sommige halverwege, valt de voorste helft de ene kant op en de achterste helft de andere. andere hebben dat er 1 pluk de andere kant op valt en weer andere hebben een dubbele manenkam. je kan proberen met vlechtjes, staartjes, haarlak e.d. de manen 1 kant op te trekken maar uiteindelijk valt het toch weer terug.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:14

Mijn jaarling had dat ook. Een pluk die de "verkeerde" kant op hing. Ik heb toen 2 vlechtjes gemaakt week laten zitten. En nu is ze inmiddels 2,5 en nog steeds liggen ze altijd aan de goede kant.
Je kan het gewoon niet de andere kant op laten vallen. Zit hem in de haargroei. Opzich zou je het kunnen vlechten en even laten zitten. Maar zodra het dan nat wordt zal het dan toch weer de andere kant op gaan of als ze een keer schudden.
En ik doe meestal wat antiklit erin en goed uitborstelen.
Ik weet niet hoelang de manen van je paard zijn?
Maar als ze erg lang zijn helpt de anti klit meestal maar 1 of 2 dagen om het echt klitvrij te houden. In ieder geval bij die van mij. Als ik er antivries in doe dan is het een week lang mooi, zacht en glanzend.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:16

Als de manen 2 kanten ophangen is dat juist een teken van balans!
Waarom zou je daar ingodsnaam iets aan willen veranderen!