Misschien een beetje een rare titel, maar wij hebben hier het volgende. We zitten op zandgrond en hebben een paar jaar geleden een stuk om laten zetten en daar was toen dus zand. Door alle mest die er doorheengelopen is, is dit zomers knetterhard. Nu er weer regen valt, kan dat niet weg, en krijg je dus een laag blubber die op die betonnen onderlaag ligt.
Nou vroeg ik me af of mensen er hier ervaring mee hebben, en of er niet iets is waarmee je het zand weer los kan trekken, zonder dat het meteen weer te zwaar wordt voor de paarden om in te lopen? Ik zat er al aan te denken de werktuigvereniging hier eens over te bellen morgen, maar was nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
met frezen maak je de bodem los dus moet weinig uitmaken denk ikzo, alleen even kijken dat de tractor niet te veel schade aanricht. En nee is MIJN loonwerker die blijft lekker hier op de bank
joyce B
je kan beter even een droge periode afwachten, dat dat bovenste laagje weer stevig is. Als je blubberzand mengt, wordt ook het droge zand eronder blubberig. Wij hebben een stuk in de winter om laten zetten en daar kwam grondwater doorheen, toen werd het kniediep drijfzand Er komen deze week vast weer wat droge dagen, en dan laat je het dan gewoon doen toch?