pony schuurt met staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

pony schuurt met staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 10:19

ik weet niet of dit topic hier goed staat anders graag verplaatsen...
:wave:
Sinds kort schuurt mijn pony met haar staart. Ze staat soms even op stal ivm. het weer enz. (de rest staat ze in het weiland) en zodra ze op stal komt schuurt ze met het midden van haar staart tegen de voerbak. Heeft iemand mischien enig idee wat het kan zijn? Ik d8 zelf aan een beetje allergisch voor een shampoo ofzo? (ik heb haar staart 13 september voor het laatst gewassen volgensmij.)

Livito

Re: pony schuurt met staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:26

de mijne doet het ook , staat ze bij jonge pony´s in ? of is ze zelf nog jong ? want mij dierenarts zei een soort van worm , en dat gaat jeuken en dan gaan ze schuren , komt door jongere pony's , je moet dan de staart een paar dagen wassen en de voerbakken ook .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:56

Kan heel veel zijn..
Is de pony goed ontwormd? Shampoo niet goed uitgespoeld? Maar het kan ook eczeem zijn. Of verkeerd voer (veel paarden krijgen jeuk als ze teveel suiker binnenkrijgen)..
Zo lang je de oorzaak nog niet weer zou je een borstel in de stal kunnen vastschroeven, kan je pony lekker jeuken zonder dat de staart eraan gaat :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 13:40

De pony is goed ontwormd. Maar waar ik net achter kom: mijn pony heeft 2 kale plekken op haar achterbenen (deels een de binnenkant), dat komt door de exceemdeken die ze op heeft gehad en dat schuurde erlangs. volgensmij is dat het wat jeukt zegma... iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??

ze staat met 2 shetjes met veulens een enter en nog een haflinger die iets van 12 jaar is in de weide.