Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

india schreef:bij mij in de buurt betaal je voor weidegrond 30.- de m2
dus ik vind het wel duur!
india schreef:maar met bouwvergunning is het natuurlijk wel anders,
je krijgt natuurlijk geen hypotheek als je taxatie waarde veel lager is,
dus een makelaar erbij is handig
aslo schreef:Het is idd veel te duur. Wij hebben voor een stuk van 8000 m2 ca. 35.000,00 betaald. Weliswaar zonder stal.
Maar waarom de oude stal slopen indien deze voldoet? beton lijkt me een stevige constructie en asbest is niets mis mee zolang het gewoon op het dak ligt. Bij ons liggen op alle daken asbest, hetzij golfplaten hetzij beplating onder de pannen.
Ook zou ik informeren ofdat je er pony's mag zetten/stallen. Je zult de 1e niet zijn die een stuk gekocht hebben en er dan uiteindelijk niets mee kunnen.

poes schreef:Ga er in geen geval op rekenen dat die bouwvergunning daar komt. Wees realitisch: nu is er géén vergunning, dus hoort de prijs er niet naar te zijn!
was nu nog landbouwgrond, maar dat waren ook geen uilen natuurlijk. Lag op de rand van de bebouwde kom met allemaal bebouwingen om zich heen... Grote kans dat dat binnen niet zo lange tijd bouwgrond wordt, dan ben je wel binnen.Buster schreef:We hebben de gemeente geschreven met de vraag hoe hun de kansen inschatten.
Wij gaan er nu ook zeker nog even achteraan of er echt paarden mogen staan!
Bedankt voor de reactie in ieder geval weer!
We blijven zelf ook wel realistisch, alleen spookt er wel door ons achterhoofd, als we over 3 jaar langs fietsen en er wordt gebouwd, slaan we ons natuurlijk gigantisch voor de kop!
Het is nu dus voornamelijk even afwachten hoe 'alle andere partijen' reageren...
Ook zijn we bezig met het opsporen van eigenaar & bekenden van het stuk grond voor nog wat meer info.

Buster schreef:De makelaar zei dat er heel vaak op gereageerd werd voor de vraagprijs, maar dat 89.000,- zo afschrikt, dat de meeste de moeite niet nemen verder te vragen...
Nou ja, wij wachten gewoon nog maar even af!