We hebben de DA erbij gehaald en het bleek dat hij wat last had van zijn heup, dus na wat osteopathie, accupunctuur... zou dit allemaal nu opgelost zijn.
Maar door die tips is mijn vader dus erg geïnteresseerd om ons ook zo een solarium voor de paarden (en een cabine voor in huis voor zichzelf) aan te schaffen. Besluit staat echt nog niet vast, maar ja, beter eerst wat info verzamelen
Echt goedkoop is dit dus niet en hij meende dat het best zelf te maken was (genoeg handige harry's met metaal en elektriciteit in de familie). In de meeste stallingen hebben ze er minstens 1 of 2 en die heb ik al gezien. Daar hebben ze echt een dichtgemaakte mooi afgewerkte kap met lampen in (zoals een echte zonnebank, maar dan niet met buizen maar ronde lampen), terwijl er op sites soms echt solaria staan die meer op een winterverwarming lijken. Zoals deze: http://www.horseheater.com/
Maar nu mijn vragen:
Vinden jullie een solarium de moeite?
Voel je een verschil bij je paard?
Hebben jullie misschien ook er zelf al één gemaakt? Of heb je een plannetje?
Hoe zien die van jullie of het pension er uit? Foto's zeker welkom om inspiratie op te doen
Welke lampen hebben jullie er in? Er zijn namelijk lampen met A, B of C stralen.
Waar moeten we zeker op letten?