oogontsteking ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

foxey

oogontsteking ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:24

hallo ik denk een probleem te hebben hier regent het el 2 dagen fel door en de paarden staan buiten op de wei toen ik daarnet hooi ging gaan geven zag ik dat zijn ene ook bijna dicht zat zou dit een oogontsteking zijn en wat zou ik eraan kunnen doen ? kan iemand me helpen ? alvast bedankt

coooockie

Re: oogontsteking ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:35

een van mijn ponys heeft ook oogontsteking dat heeft ze nu al heel lang.
Wij hebben spul voor der oog, dat moet eens in de zoveel tijd.
Ik zal je dierenarts raadplegen voor dat spul!
succes

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:28

Da bellen en uitleggen wat je ziet aan het oog. Als het een ontsteking is, krijg je een zalfje. Moet je een aantal x per dag in z'n oog doen en vaak is dan de ontsteking zo over. Maar er kan ook wat anders aan de hand zijn, beschadiging bijv. Bel dus de da en wacht daar niet mee. Morgen direct doen.

Deligance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:55

Ik zou ook gewoon even de dierenarts bellen, je kan er maar snel genoeg bij zijn. :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:44

Mijn merrie heeft het ook gehad, heb ook de DA erbij gehad omdat het velletje/oogleden eromheen vuurrood waren en dat vond ik er echt niet lekker uitzien. Uiteindelijk was dat maar 2 dagen, en toen de DA er bij was was dat al wat weggetrokken en kwam er alleen wat prut uit. Kreeg ook een zalfje en was zo maar weer over. Zou ook gewoon even bellen, ogen zijn hele gevoelige dingen en bij zulke dingen neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Als je paard wat makkelijk is kan je ook evt. gewoon zelf oogdruppels voor katten/honden halen bij de DA, die heb ik ook gekregen toen. :)