Aanleg paddock -> kosten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Aanleg paddock -> kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:44

Wij zijn ons stilletjes aan aan het oriënteren op de aanleg van een paddock. Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen of waar ik eerst moet gaan opzoeken. Hopelijk kunnen de bokkers me wat uitleg geven! :)

Ik heb een stuk grond ter beschikking waar ik een paddock van 20x40 zou kunnen maken. We zitten hier op een LEEMgrond. Dit betekent dus dat we zullen moeten draineren.

Enkele praktische vragen waar ik mee zit:
- hoe diep moet je uitgraven? 1m? 1,5m ? (het stuk grond loopt gelukkig wel recht)
- door welk bedrijf laat je de drainage leggen? Of kan je dat zelf doen?
- wie heeft er nog een net op de drainagebuizen gelegd? Wat is de functie daarvan?
- met wat vul je op?
- welke bodembedekking is het meest aan te raden? (De bedoeling is uiteraard dat de paddock het hele jaar door berijdbaar is)
- and last but not least: wat is de kostprijs? Zowel als je het door een firma LAAT doen en als je het grotendeels ZELF doet....?

Mensen die zélf hun paddock hebben aangelegd, zijn ook meer dan welkom om hun ervaringen te delen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:07

Helemaal niemand die hier een zinnig antwoord op kan geven?

Urielle

Re: Aanleg paddock -> kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 06:02

Het meest gebruikelijke wat ik ken is drainagebuizen, opvullen met grove steenslag, doek erover dat de stenen niet naar boven komen en dan daarover iets als scheldezand of rijnzand.

Wij zijn bezig met offertes voor de buitenbak en zitten voor zand alleen al rond de 3000-6000 Euro, afhankelijk van wat we erop gooien en dan is er verder nog niks gedaan.

Bjornborg1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:49

Een grondverzet bedrijf zoeken, die doen dit in 1 of 2 dagen met groot materieel, kunnen vaak ook drainage buizen leveren

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:19

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 17:25

Bedankt voor de reacties!
Frank, dat fotoverslag in dat andere topic is erg leerrijk! :j Mag ik vragen hoeveel geld je in het totaal kwijt was? (mag via pm hoor). En heb je geen schrik dat die drainagebuizen niet diep genoeg liggen en dat de paarden ze mss gaan beschadigen als ze gaan graven?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:17

Dit hoort thuis bij VSW.
Zodoende een verplaatsing van TAO-->VSW.