Heg om buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waaltje

Heg om buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 21:13

Wij zouden graag een groen blijvende heg langs de buitenbak willen aanleggen.
Nu is mijn vraag wie heeft er ervaring met heggen en welke zouden jullie adviseren.
In de winter staat er zo nu en dan een paard los in de buitenbak, dus moet er rekening mee houden dat ze er eventueel van zouden kunnen gaan eten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:01

Ik zou geen groenblijvende haag weten die niet giftig is. (Haag-)coniferen, Taxus, Prunus laurocerasus vallen allemaal af. Haagbeukenhaag of evt beukenhaag komt het meest in de richting van iets dat 's winters min of meer de wind zou kunnen tegenhouden - want ik neem aan dat dat de reden is? Het blad blijft er 's winters aanhangen en ze zijn goed dicht te snoeien qua takken zodat het toch een aardige 'muur' kan worden.

Een alternatief is verse! gevlochten wilgenschermen. Die lopen meestal (deels) weer uit, als ze vers genoeg zijn. Heb je toch een beetje groen, iig in de zomer, en je beschutting/afscherming.

Nibbit

Re: Heg om buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:18

Beuk is erg mooi :j
Op een stalling waar ik heb gestaan hadden ze coniferen aan 2 kanten vd bak waar meestal de wind weg komt. Die waren in een paar jaar echt hoog geworden, je reed daar altijd uit de wind

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:07

Ik heb er slechte ervaringen mee, in de buurt is zo'n rijbak en die paarden zijn heel schrikkerig vooral in de periode dat zij door de heg heen kunnen kijken en er fietsers of auto's langs komen. Of je moet de heg minder hoog laten komen zodat er geen onverwachte dingen zijn.