Goedkoop en handig spullen opbergen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Goedkoop en handig spullen opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:11

Een tijd geleden heb ik samen met mijn vader een zadelkast gemaakt van een oude kast. Lekker handig op stal, vermits ik er alles in kwijt kan. Aan beide zijden ook nog eenvoudige kapstokjes gemaakt om halsters op te hangen...

Afbeelding

Afbeelding

Nu moet ik thuis voor mijn spullen die thuis (volgens mama in de weg ;) ) liggen (bvb vliegendekens in de winter, fleecedeken in de zomer, verzameling dekjes, wat zwepen, beenbescherming, paardrijkleding, ....) nog een handige opbergmanier vinden. Dekens heb ik bij Gifi heel goedkoop opberghoezen voor gekocht, maar bvb zwepen liggen bij mij altijd maar ergens rond te slingeren (op stal dus ook en de muizen zijn nogal zwepenfan ;) ), dus voor zwepen zoek ik voor zowel thuis als op stal nog wel een oplossing...
Voor het opbergen van beenbescherming ben ik ook benieuwd of jullie ideeën hebben, eventueel ook om deze op stal te laten drogen en dergelijke.

Maar hebben jullie ook nog (goedkope, eventueel zelfmaak, want ben vrij graag aan de knutsel) ideetjes om paardenspullen op te bergen?

fjordnina

Re: Goedkoop en handig spullen opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:04

Zwepen aan de voorkant van de kast in van die clips hangen die je ook wel voor de bezem e.d. hebt. Voor de beenbeschermers zou ik een handoekstang verticaal ophangen, zo kun je de beschermers er zo omheen vouwen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:07

ik heb mijn beenbescherming gewoon in zo'n plastic opbergbox van de Xenos. Als ik ze laat drogen hang ik ze binnenste buiten aan het touw voor mijn staldeur. Of ik laat ze gewoon open bovenop liggen.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:07

idd van die clips voor zwepen,, en wat een goed idee van de handdoekhouders!! was ik nooit opgekomen!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:08

zwepen kun je makkelijk opruimen in een stuk pvc buis wat je aan de buitenkant van je kast vastzet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:18

Oude dekenkist....even op MP kijken ;) Mijn zomerspullen gaan er straks ook weer in en de winter er weer uit :)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 17:23

Tip van handdoekhouders is handig!

Zijn die houders voor bezems niet te 'breed' voor zwepen qua opening?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:39

Mooie kast maar misschien is het wel interessant om onder- en bovenaan een rooster te plaatsen zodat je ventilatie hebt in je kast ter voorkoming van schimmel.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:57

Gewoon thuis ook een soortgelijke kast zetten en daar alles in gooien? :D

Bij mij ligt het meeste op stal. De rest zit thuis in zo’n grote plastic bak, en mijn paardrijkleding zit in een ikea-kleerkastje.

hoe heb je dat naambordje gemaakt? Ziet er mooi uit :j

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 09:57

Ik had van die bordjes al jaren liggen om in mijn studietijd puzzels van te maken voor in de kleuterschool en heb er eentje bewerkt met potlood en alchoolstift ;)

Moet ik nog eens naar de kringloop... Kasten voor weinig geld, maar je moet de juiste vinden om te verbouwen ;)

Geen last van schimmel in de kast, maar er blijven dan ook altijd nog wel wat verluchtingsspleten als ze dicht is, net klein genoeg om geen muizen binnen te laten ;)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:37

bij de heja in garderen verkopen ze ook zwepenhouders mischien een ruitersport zaak bij jullie in de buurt ook?

lariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:25

Ik denk dat je op marktplaats al een hele eind komt. Je zou het zelf kunnen maken, maar dat ligt aan jezelf ;)

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:20

Een grote plastic doos, bijvoorbeeld van de xenos. Eentje voor dekjes en dekens, en een wat kleine voor beenbescherming etc.
Is misschien wel een idee;) Die boxen zijn ook niet erg duur, en erg handig!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:14

ik zou voor thuis ook gewoon zo'n soort kast maken, daar kunnen dan zomers alle dekens in en swinters kunnen er de spullen in die je in de ozmer gebruikt, vliegenmasker/deken etc.
en voor die zwepen zou ik wat al eerder gezegt werd een stuk regen pijn nemen, die kan je bv aan de buiten zijkant van je kast vast maken en dan kunnen de zwepen daar gewoon in staan.