Welke maat hooinet voor in de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Welke maat hooinet voor in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 12:40

Ik wil een hooinet gaan bestellen voor in de wei (www.hooinet.nl)
Nou weet ik niet echt welke maat ik moet hebben, zat te denken aan een lengte van 2 meter.
Ik heb 2 pony's, een haflinger en een welsh a. Er staat voor voorlopig een fries in het land, die gaat over een maand of 2 waarschijnlijk weer weg en tegen die tijd komt er een andalusier veulen bij te staan. Zal dit formaat groot genoeg zijn voor dit aantal paarden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:13

Hoe gaan de paarden met elkaar om?? Kunnen ze naast elkaar eten of worden ze door een 'baas' weggestuurd??
Als je de netten midden in de wei zet (dus niet langs de rand) dan kan er van 2 kanten uit gegeten worden. Maar dan nog zou ik eerder kiezen voor 2 kleinere netten, dat bevorderd het lopen wat meer.
Overigens zijn de netten in Duitsland een stuk voordeliger, daar komen die van mij ook vandaan.
http://www.heunetz24.de en
http://www.heunetzshop.de/Heunetze-alle ... 13_24.html

jen

Re: Welke maat hooinet voor in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:06

Ze eten nou met z'n 3en van een grote berg hooi wat gewoon in de wei ligt. Dit gaat best goed, op soms een piep en wat gedreig na van de fries (maar die staat er over een tijd dus niet meer bij). Die 2 van mij krijgen zn krachtvoer ook samen uit 1 voerbak dus daar ben ik niet bang voor dat dat fout zal gaan. Ben van plan ze midden in de wei te plaatsen. Die site had ik ook al gevonden, is toch wel een heel stuk voordeliger ja. Zal eens kijken voor de kleinere netten.