Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joyfordogs schreef:zelf spuit ik nooit tot bijna nooit af, ik was als ik een demo of clinic oid heb.
In de zomer spons ik de bezweten delen van het lichaam wel, dit omdat ze dan minder aantrekkelijk zijn voor insecten.
In de winter zet ik ze even binnen, afhankelijk van hoe nat ze zijn, gooi ik er even een zweetdeken op.
invetten van de hoeven doe ik nooit, behalve in de zomer als de voeten te droog zijn, dan maak ik deze nat en dan inoliën, dit op aanraden van mijn hoefsmid.
Ik laat zoveel mogelijk de natuur zijn werk doen, als het niet erg koud is en ze zijn bezweet, dan laat ik ze zichzelf gewoon droogrollen in het zand.
ehm, en mijn paardjes zijn ook mijn kampioentjes enzo, maar zo zie je maar dat iedereen het anders invult.
Hier staan ze dag en nacht buiten met een beschikking tot een loopstal.
Bramasole schreef:Zo! Jij bent serieus bezig. De hoeven zou ik niet steeds invetten maar als je smid dit adviseert en je hebt er baat bij... houden zo. Ik houd zelf niet van stapmolens, dus ook dat zou ik overslaan door een flink stuk zelf te wandelen naast mijn paard (is voor jezelf ook goed) maar dit is gewoon een persoonlijke keuze. Veel plezier met het trainen verder!
Er rijden nogal veel auto's en landbouwwagens op die wegen en vooral mijn 5 jaarse maakt hem daar erg druk in en komt dan meestal fel bezweet terug op stal te staan... Met mijn 4 jaarse doe ik dit wel af en toe, die vindt het dan wel weer leuk...
barbara28 schreef:jeetje wat verzorg jij je paardjes uitgebreid zeg! Ik doe hem na het rijden even in de paddock, kan hij zich droogrollen en klaar. In de winter als hij nat is, stap ik met zweetdeken uit en klaar. hoeven doe ik zowieso nooit krabben. Alleen als ik naar het bos ben geweest even checken op steentjes.
Ik kan mijn paarden dan weer niet in de paddock steken bij ons want ze zijn al snel geneigd om over de omheining te gaan... die is namelijk niet zo overdreven hoog