wat voor dressuurzadel heb jij ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:12

Een Stübben Tristan DL.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:35

Een County Competitor 2000....

En waar rijd je eigenlijk zelf mee?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:45

Een Henri De Rivel

Zit heerlijk...Haha!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 07:44

Angeliek schreef:
Ik heb een Euroriding diamand.
ERRUG fijn zadel, door de diepe en zachte zit...!
Op elk paard dat ik gereden heb past hij op. Hij past zelfs op pony ruggentjes,...En op dikke friezen ruggen...
Hier een foto:
Afbeelding

Even offtopic... HEBBEN JULLIE AL GEHOORD OVER HET NIEUWE KN ZADEL??
Schijnt heel fijn te zijn...
Hij heet volgens ij de Kn-Tango...



Cool! Die wil ik wel even uitproberen..!
Zelf heb ik een KN Symphonie, ik ben er erg tevreden mee! Mijn zit is stukken vooruit gegaan met dit zadel!

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 07:47

Hee

Ik heb een Daaleman en die zit erg lekker en ligt ook super op mn paard.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:17

Ik heb zelf een rb de voorloper van de kentauer. Maar binnenkort een nieuw zadel! Ik hoop dat de nieuwe kn goed op mijn paardje zal liggen want dat zit!!!!!!!
De nieuwe kn wordt overal ergens anders genoemd. op de site van kn zelf is het de allegro maar bij horselover wordt hij allegretto en tango genoemd. heel vaag.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:49

Ik heb voor Fleur eerst de Kieffer Wien gehad, zat best fijn, maar paste niet meer. Daarna de Wintec pro, en nu de Wintec Isabell. Die zitten beide erg lekker. Met de Isabell zit je zelfs zo stevig dat ik rustig zonder beugels kan rijden, wat ik aan een kant een voordeel vindt, maar het nadeel is dat ik dus amper aan mijn zit hoef te werken.

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:21

Ik heb een Prestige! Weet alleen niet welke precies, heb m overgekocht bij Raysa.
Maar hij zit HEERLIJK! Zou geen andere meer willen. Er zit gel Verward in t zitvlak en de kniewrongen, fantastische uitvinding
Is dat een Prestige Top Dressage Verward

Als ik nu op een ander zadel zit, merk ik meteen dat ik verwend ben met dit zadel

Afbeelding

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:27

Ik heb gisteren ook een Prestige gepast, maar helaas, hij past niet op mijn arabiertje (schoof naar voren)....Maar inderdaad een superzadel, op mijn eerste gevoel.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:51

Ik heb en Barnsby AVG,en ik vind hem erg lekker zitten!
Hij bevalt tot nu toe erg goed.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 14:05

Stubben Tristan Haha! Heb hem pas een jaar en er door verschillende redenen nog niet echt goed op gereden, maar laatst maakte ik hem schoon en toen was ik weer helemaal verliefd op dat mooie zadel Lovers, toen ik het kleedje eraf haalde was ik weer helemaal verkocht Schijnheilig
Binnenkort komt hij op Nicole te liggen en dan kan ik er lekker op rijden , woensdag komt er iemand langs die hem gaat aanpassen Tong uitsteken Haha!


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 14:43

Ik heb een Daaleman zadel, een County 2000 en een Ainsley VZ, maar neigt naar Dressuur. Al met al, de Daaleman wint van mijn zadels hoor !

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:13

passier GT,ik wil niets anders meer

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:09

ik heb een stuebben scandic dl.
superfijn zadel.
toedeledoki
gillian

Dennis

Berichten: 31485
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:31

Dien heeft een Wintec Pro dresuur zadel. Ik vind hem geweldig zitten. En zou d'r zelf ook zo een kiezen als ik op zoek zou gaan.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:47

Ik heb een Spalding, komt uit Engeland en is hier bijna niet te krijgen. Zit zalig en past op allebei mijn paarden terwijl die toch heel verschillend zijn (een is 1.75, de ander 1.62). Heb em tweedehands gekocht (maar zag er nog als nieuw uit) dus de prijs viel toen wel mee (nog duur zat hoor, maar toch...). Ik zou anders gegaan zijn voor een Kieffer Profi Lech, die zat ook heel fijn.
Mijn veelzijdigheidzadel is van Hubertus en al zo'n 30 jaar oud! Zit nog steeds goed, gebruik ik alleen voor het springen, maar word nu toch wel erg oud (komen scheurtjes en slijtplekken in) dus ik zal binnenkort wel aan een andere moeten.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:04

Euroriding Diamant! echt een vooruitgang na mijn oude kieffer wien!!! Daar zat ik echt niet lekker in en het lag scheef op m'n paard.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:55

JollyJumper schreef:
Ik heb een Spalding, komt uit Engeland en is hier bijna niet te krijgen. Zit zalig en past op allebei mijn paarden terwijl die toch heel verschillend zijn (een is 1.75, de ander 1.62). Heb em tweedehands gekocht (maar zag er nog als nieuw uit) dus de prijs viel toen wel mee (nog duur zat hoor, maar toch...). Ik zou anders gegaan zijn voor een Kieffer Profi Lech, die zat ook heel fijn.
Mijn veelzijdigheidzadel is van Hubertus en al zo'n 30 jaar oud! Zit nog steeds goed, gebruik ik alleen voor het springen, maar word nu toch wel erg oud (komen scheurtjes en slijtplekken in) dus ik zal binnenkort wel aan een andere moeten.


Mijn vriendin heeft ook een Spalding als ik me niet vergis....
Ik was meteen verliefd op dat zadel. Zo zacht en mooi.....
Nee, ik houd het bij mijn super daaleman, maar zo`n Spalding.... Kwijl

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 00:41

ik heb zelf voor het inrijden een merkloos vzh gekocht die bijna net zo zit als kiefer aachen. Ik wil dit jaar een opvolger van een merk aanschaffen.

Voor een dressuurzadel ga ik helemaal voor een KN (die nieuwe lijkt super) Heb ook op een daaleman gereden maar dat is niets voor mij.

Voor vzh ga ik voor een kieffer aachen of een stubben siegfried. De laatste is echt zalig met springen en buitenritten maar voor wat dressuur rijdenis het niet wat.

Ik zie het al als ik geld teveel had dan had ik vier of vijf zadels als het aan mij lag. in real life heb ik er eentje Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 07:25

Ik heb voor Ozep een op maat gemaakte Daaleman en voor mijn andere paarden een Passier Grand Gilbert.
Ik hou niet van die zachte zadels waar je in vast gezogen wordt, dit zijn beide harde zadels met net genoeg wrong en beide met gewone zit. Bij beide zadels kan je kiezen voor een diepe zit maar dat heb ik niet genomen.
Wel heb ik bij beide extra lange zweetbladen, ik heb nogal 'diepe' paarden en anders lijken het net springzadeltjes Haha!

Voor de Friezen hebben we een BR en een Premiere.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 09:27

als je naar voren gaat zitten scheelt het vaak als je je zadel aan de voorkant wat op laat vullen.

ik had zelf een kieffer wien extra maar die is gejat en nu heb ik een anky en die zit echt super !!!!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:25

Ik heb een Daaleman dressuurzadel. Erg fijn zadel! Zit lekker. Heeft een gelzitting en een verende boom.
Verder heb ik nog een Daaleman springzadel (tja Daaleman vind ik echt super!) en een kieffer veelzijdigheidszadeltje voor Robin, die zit ook zeker niet verkeerd al issie wat ouder!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:28

Kieffer dressuurzadel legt er op mijn verzorgpony. Zit lekker maar het andere zadel, waarvan ik de naam niet meer weet, zit iets 'zachter'.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:28

Voor Barbiano een Passier Antares en voor Cartuja een Kieffer Lech Excellent.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:03

IK heb een Ainsley Vanguard, maar dan een aangepaste versie. Met gelzitting, verstelbare boom en speciale kniewrongen.
Dit zadel zit echt als een huis.!!!