werkt vlechten echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merle1

werkt vlechten echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:16

Hi wil graag de staart (vooral) & manen sneller laten groeien.
helpt invlechten echt of niet echt;) de manen zijn op zich wel lang maar de staart wil ik graag tot de kogel hebben dat moet nog zo ong 5 cm:P las ergens dat invlechten hielp is dat echt zo of is 't priet praat:P
vroeg me namelijk af wie 't invlechten WEL gebruikt en wie NIET en of 't ook echt geholpen heeft :o

groetjes :D

mister_myagi

Re: werkt vlechten echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:20

Ik heb er echt nog nooit van gehoord! Als het zo is, dan begin ik per direct ;-)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:22

gebruijk de zoekfunctie maar even, daar staan zat topics hier over. dan vind je vanzelf je antwoord ;)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:24

mijn verzorgpony heeft het ook altijd.
Daar werkt het echt bij!

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:25

raar verhaal dat door vlechten het haar sneller gaat groeien. (als het haar in een vlecht zit, hangt het iets korter dan wanneer het haar los is, komt dat fabeltje daar vandaan?)
goede voeding, beweging en genetische aanleg zullen bepalen hoe hard het haar groeit!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:27

Sneller zal het er niet van gaan groeien, het is hooguit wat beter beschermd tegen afschuren/breken als het paard ergens langs komt. Ik vlecht al jaren zo nu en dan een paar maanden, en dan weer een periode niet, maar ik merk nauwelijks verschil :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:27

ik heb ook gehoord dat mensen dat deden,
het schijnt echt te werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:28

Natuurlijk groeit het daar niet sneller van. Haar komt vanuit een haarzakje en de groei is nauwelijks te beïnvloeden, is voor het grootste deel genetisch bepaald.
Wat het wél doet, dat invlechten, is beschermen tegen breken.
Goed wassen, goed verzorgingsspul erin (bv CowboyMagic), dan vlechten en d'r gewoon vanaf blijven tot de vlechten slordig worden. Dan uit elkaar halen met je vingers, voorzichtig met een geschikte borstel uitborstelen, nieuw verzorgspul erin en weer vlechten.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:29

ik doe het ook maar het is een fries en zoveel behang vlechten is daardoor praktischer

maar voor mn gevoel groeit het wel wat sneller hoor

of t nou echt waar is weet ik niet ik meet t niet na :P

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:29

Ik denk idd niet dat vlechten de haargroei op zich bevordert, maar denk dat in een vlecht het haar wel minder kwetsbaar is waardoor het minder snel breekt en dus langer blijft...

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:30

bedankt voor jullie reactie's zit net ook op andere topics te kijken:P en bij de een werkt 't wel en bij de ander niet :D ik ga 't in ieder geval proberen :D ik borstel de manen en staart ook niet meer maar pluis ze uit maar als ik ze uit pluis heb ik juist 't gevoel dat ik ze d'r uit trek:P en in de zomer schuurt die z'n staart weg (alleen deze zomer) is dat een teken dat die nu zomer eczeem heeft of kan 't ook met 't voer te maken hebben te veel eiwitten suikers enz..??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:31

Schuren kan zéker met voeding te maken hebben :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:32

het lijkt mij alleen niet zo fijn voor je paard om zn staart in een vlecht te hebben?

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:33

Het is genetisch bepaald.. heb het in het begin wel bij mijn paard gedaan en het nu een poos met rust gelaten en merk geen verschil ;) gewoon niet te veel aan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:33

In het vliegenseizoen niet nee, dan ontneem je 'm zijn vliegenmepper.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:04

Mijn paard heeft nooit problemen gehad met een gevlochten staart, die mepte vliegen gewoon gericht dood :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:09

kijk eens tussen het tinker gedeelte
daar zie je duidelijk verschil tussen de gevlochten tink's en de niet gevlochten tink's
harder groeien doet het niet maar minder slijten en minder afbreken dat wel

ik kan 1 ding zeggen als ik sil niet vlocht waren zijn manen nooit zo lang geworden ;)

vliegen?? geen last van

en geen of wel verschil merken dat zie je eingelijk pas echt duidelijk na een jaar ofzo
niet teveel borstelen de juiste producten en sucses ;)
Laatst bijgewerkt door rommulus op 30-09-09 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:10

Maar er zit een verschil tussen op een mooie manier lang laten worden, en SNELLER laten groeien he ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:11

Staart vlecht ik nooit, manen altijd.

Of het werkt? Of genetisch bepaald is? Me dont know, maar ben er erg tevreden mee.

Mijn merrie is in precies 2 jaar tijd van kaal en bloedend naar 70 cm gegaan, waarvan vorig jaar de veulens nog wat hebben toegetakeld.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:12

Het groeit niet sneller, maar beschermd idd de haren tegen afbreken. Daardoor lijkt het alsof hij sneller groeit.

Waarom wil je eigenlijk de staart tot de kogel? Dan gaan ze er op staan bij het opstaan, en dan ben je meteen je halve staart kwijt. Ik houd de staart max halverwege de pijp in gedragen toestand.

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:39

Annemeik schreef:
Het groeit niet sneller, maar beschermd idd de haren tegen afbreken. Daardoor lijkt het alsof hij sneller groeit.

Waarom wil je eigenlijk de staart tot de kogel? Dan gaan ze er op staan bij het opstaan, en dan ben je meteen je halve staart kwijt. Ik houd de staart max halverwege de pijp in gedragen toestand.

me achterneef wil 't :o ik spreek dus voor 'm ff :z

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:53

Kun je beter even tegen hem zeggen dat als het paard erop gaat staan dat hij dan de helft van zijn staart kwijt is, dus dat hij hem beter wat korter kan houden ;)

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:55

Ik laat de manen van mijn pony ook groeien, ik doe ze in vlechten zodat ze niet zo klitten, niet omdat ze er sneller van gaan groeien. Staart zou ik niet invlechten, als je paard last van vliegen heeft slaat hij zichzelf meteen wel hard.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:40

Ik geloofde er nooit in, heb het deze zomer toch maar eens geprobeerd en voila... het werkt echt ja. Mijn pony had een zielig bosje stro als voorpluk, het was écht lelijk. Dus gewoon vlechtje (los) erin, tijdje laten zitten en dan even uitwarren, antiklit erin, en weer invlechten. Moet zeggen dat hij een mooie voorpluk heeft nu!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:17