staldeuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikita73

staldeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 11:42

Mijn vader laat een nieuwe stal bouwen. Daarin komen 2 paardenboxen
Nu vroeg de aanmemer aan mijn vader, wat voor sluiting/ klinken hij in de deuren wilde hebben.
Tja, da's een goeie, daar hadden we nog niet bij stil gestaan. Aangezien nikita heel slim is om deuren open te maken.
We willen de deuren van binnen en van buiten open kunnen doen. Het worden van die halve deuren. Zodat ze allebei eens een frisse neus kunnen halen.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel.
Hoe hebben jullie het? Een gewone klink maakt ze los. Een schuifpalletje krijgt ze ook los.
Een beetje warrig verhaal misschien. Maar hebben jullie tips, hoe we het het beste aan kunnen pakken?

Belmera

Re: staldeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:42

Ik heb op een manege gewerkt en daar waren ook een aantal paarden die de staldeur openkregen. Deze hadden als sluiting zon schuifpalletje. Bij degene die ontsnapten was er ook zon schuifpalletje aan de buitenkant erg laag gemaakt. Waar de paarden dus niet bij kunnen. Ik weet niet of je hier wat aan hebt.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:49

Tja, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht. Zo laag mogelijk zetten zodat mevrouw er net niet bij kan. Toch hoop ik dat er nog andere opties zijn. In ieder geval bedankt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:08

Ik vind het zelf fijn om grendels onderaan de deur extra te hebben, die je met je voet open kunt schuiven. De paarden kunnen er niet bij en verder kun je dan een manier van openen naar keuze nemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:32

Ik heb grendels aan mijn deuren die je met één hand zowel onder- als boven open kunt doen. Hierdoor hangen de deuren ook goed ondersteund.

voorbeeldje
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:04

DubbelDun schreef:
Ik heb grendels aan mijn deuren die je met één hand zowel onder- als boven open kunt doen. Hierdoor hangen de deuren ook goed ondersteund.

voorbeeldje
Afbeelding

Als ik ze goed zie (beetje kleine foto) hebben wij deze ook. Mijn allerliefst trekpaardje heeft echter megalenige en sterke lippen en tilde dit zo omhoog, waardoor hij ineens op het erf stond... :') Nu hebben we een extra schuifje aan de onderkant erbij gezet; nu kan de hendel dus niet omhoog, tenzij je dat schuifje dwars zet.

Aan de binnenkant hebben we gewoon een pennetje door het slot geboord. Zo krijgt hij die ook niet meer open.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:07

@Jaan: bij mij zit er een gaatje in de beugel, daar kan een pennetje in. Dat zit zo laag dat een paard daar nooit bijkomt. Gelukkig heb ik niet van die slimme paarden óf ze staan gewoon graag op stal :+

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:32

Halloo

Ik weet niet of je hier iets mee bent maar bij een van de ondeugende hengsten werd dit 'poortje' gezet. Er zit een ijzere staafje in vorm van een L in met een veer.

Er wel bij zeggen dat dit in Frankrijk is bij temperaturen van 35° en de deuren dus dag en nacht openbleven voor de hitte. De paarden bleven er 2 maand en dus ging na 2 maand het hekje terug mee naar België. Het is dus makkelijk demonteerbaar (nederlands woord?:s) dus het moet geen permantente oplossing zijn maar bevoorbeeld voor in de zomer.

Afbeelding
Afbeelding

nikky16april

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:39

zoiets heb ik ook jaan.
This erg handig

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 06:03

Bedankt voor jullie antwoorden. We zijn er inmiddels achter gekomen, dat je ook van die varkensgrendels kunt kopen. Daar zit zo'n palletje in. Ik hoop maar dat ze die niet kan los peuteren.