Ik zou mijn eigen pony willen terugkopen en ben daarom op zoek naar een weide in de buurt. Nu zag ik een wei met 4 stallen te huur staan op internet. Er is ook een verlichte buitenpiste, een poetsplaats en een zadelkamer. De weide zelf is 7000 vierkante meter. De vraagprijs hiervoor is 420 euro. Eerst vond ik het wel een interessant voorstel. Maar toen ben ik beginnen nadenken. En vond ik het toch wat duur. De 2 paarden die er nu staan betalen 200 euro voor volpension. De eigenaar was slechtgezind, omdat ik hem mailde dat ik het nogal duur vond. Wat vinden jullie? Een eerlijke prijs of niet?
420, is dat voor 4 stallen? en onderhoud ed, is dat voo jouw kosten of voor de eigenaar afhankelijk van de locatie vind ik het niet zo`n belachelijk dure prijs hoor
onderhoud doe ik dan en ik verhuur de stallend dan zogezegd. alle kosten zijn voor mij, dus ook water, electriciteit en voer. Ik was aan het rekenen: 200 euro per paard krijg ik. Daar trek ik 50 euro af aan kosten. Dus dan kom ik op 150 en dat voor 3 paarden dat is dus 450 euro dat ik krijg. Dan hou ik per maand 30 euro over. Maar ik moet er wel elke dag 2 keer naartoe om de paarden te verzorgen. Dat vind ik wel weinig.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 28-09-09 21:40
50- aan kosten??? wat wil je die paarden voeren, want daar red je het never nooit mee als je hooi ed erbij geteld hebt
Lynn_Nikita
Geplaatst: 28-09-09 21:42
en je zegt is veel werk en dat je 30- overhoud maar vergeet niet dat je je paard dan wel gratis hebt staan
al weet ik dat 50- kosten per paard onrealistisch is
stro, 2,- per pakje, keer 4 als je de stallen uitmest hoegroot zijn de stallen?? 12 pakjes per maand? als je al geen viezerik erbij hebt staan
brok, 1 kg per paard? x 4 is al 4 kg per dag 5 zakken per maand dus
hooi. grote pakken zijn goedkoper, maar heb je opslag daarvoor?? tel dan ook gerust op een 150- tot 300- per maand
wat als een keer iemand weggaat en je niet meteen een ander hebt dan mis je dus ook die 200- per maand ( exl verbruikerskosten dan wel)