Bij ons wordt er geen kunstmest gebruikt op het land waar paarden lopen, wel dierlijke (koeienmest) mest in februarie, maart. Kunstmest is niet zo goed voor paarden heb ik gehoord. In de zomer wordt er ook na het maaien nog bemest op de stukken die voor hooi of kuil gebruik worden.
EstherHegt
Geplaatst: 27-09-09 20:09
Arabesk schreef:
het is niet warneer maar waNneer
Het is gewoon wanneer hoor, beetje flauw om iemand zo af te branden op een typefout als ie een vraag heeft. De vraag is heel duidelijk en goed leesbaar.
Antwoord voor TS. Ik denk dat je het beste bodemmonsters kunt laten nemen bij bijvoorbeeld BLGG Op die manier weet je wat er nodig is aan bemesting en meststoffen. Zandgrond is bijv echt weer anders dan veengrond. Zij nemen bodemmomsters en aan de hand daarvan krijg je een bemestingsadvies voor de eerste ik meen 5 jaar.
SemdeLorijn
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-09 13:45
@EstherHegt. Daar had ik nog niet aan gedacht . Het is volgensmijn ook nog nooit gedaan bij ons, weet je toevallig hoeduur zoiets kan zijn ? Wij doen meestal als het te kort is, gewoon goed kunst mest en daarnaa volop met water sproeien . Zou paardendrollen goed werken, ik zou ze eventueel appart kunnen schijden en ik bespaar geld en plek op op de mest kar .