). Alleen heeft zij vrij dikke manen! Trekken is geen optie (dan vliegt ze door het plafon; geen goede optie dus
). Maar hoe kan ik nu het beste vlechten en knotjes bij haar maken?Ojaa; heeft iemand tips voor strak vlechten
? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). Alleen heeft zij vrij dikke manen! Trekken is geen optie (dan vliegt ze door het plafon; geen goede optie dus
). Maar hoe kan ik nu het beste vlechten en knotjes bij haar maken?
?
Hier een uitleg:
). Bij hengstenvlecht krijg je toch altijd rare golven erin, hoe strak je het ook vlecht. Dus ik maak gewoon dikke knotten, ziet er heel netjes uit hoor. En jury's zien toch ook liever knotten dan hengstenvlecht. tine10 schreef:Gewoon knotten maken. Mijn paard heeft manen van bijna 50 cm lang en heel dik (hangt los aan 2 kanten en dan is het zelfs nog dik). Bij hengstenvlecht krijg je toch altijd rare golven erin, hoe strak je het ook vlecht. Dus ik maak gewoon dikke knotten, ziet er heel netjes uit hoor. En jury's zien toch ook liever knotten dan hengstenvlecht.
Het kost wel wat meer tijd (ben vooral veel tijd kwijt met het vlechten, zijn toch 9 hele lange stukken), maar ziet er verzorgd uit. Dat naald en draadwerk is echt niet zo moeilijk.
Succes

tine10 schreef:patbelle: Ik heb even gezocht, maar heb geen foto's van de knotten. Maar komende zondag heb ik weer een wedstrijd, dus als ik eraan denk, zal ik even een foto maken. Dan moet ik alleen nog zien uit te vinden hoe ik dat dan hier plaats.
Paard wat ik rijd heeft ook súper dikke manen en dat hoef ik met stiekjes niet te proberen.
Nat maken van te voren en aan de slag met naald en draad, dat wil nog altijd het beste.
Jeroennn schreef:Hele late reactie;
Knotjes gemaakt, zijn super goed gelukt! Kreeg veel positieve reacties!
Wel de hele zaterdagmiddag bezig geweest, maar het was het waard![]()
hmmm.. foto's opzetten.. nee dat gaat me nog niet lukken![]()
Ik heb ze wel, maar hoe ik dat nou hierop moet zetten??
1 nov weer wedstrijd, hopelijk worden ze net zo mooi