rijden in kleine bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shalana

rijden in kleine bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 16:07

heey

waar mijn paard staat hebben ze een hele kleine binnenbak . daar rij ik in de winter in want in de winter staan de paarden opstal en durf ik niet buitente rijden want ze is een beetje heel erg op andere paarden gericht en die zijn binnen. dus dan ga ik maar in die kleine binnenbak rijden . en heb zelf een heel groot paard van 1.70 ze is zo rond in die kleine bak. en als ik daar de hele winter in moet rijden vind ik het maar saai. weten jullie mischien een oplossing?

p.s hoe kan je weten of je paard je wel leuk vind?

laat snel van jullie horen

Groetjes Shalana

EllyC

Re: rijden in kleine bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:12

hoe klein is klein?
En afwisseling is altijd goed, probeer om te beginnen eens buiten uit te stappen en bouw dat zo been beetje op. Dan zul je zien dat dat steeds beter gaat.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:14

Precies, laat je niet afhankelijk maken van de andere paarden.
jou paard kan heus wel weg van de anderen,
misschien moet je dit wel opbouwen
maar zodra het beter gaat kan je tog ook lekker buiten rijden ;)

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:19

Sowieso zorgen dat je paard niet achter anderen aanloopt oid.
En dan kan je altijd kijken of er een bak/vereniging in de buurt is waar je kan rijden. ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 06:45

BRT --> TAO

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:24

Op mijn huidige stalling is ook een kleine bak (15x30) en ik heb een 5jarig paard van 1.72m. Als ik de optie had om in een normale buitenbak te rijden, met gevolg dat ze dan heel moeilijk gaat doen, is de keuze voor mij niet moeilijk. :) Dat is simpelweg een kwestie van tijd en oefenen en over een poosje is ze het gewend. Ik rijd inmiddels al bijna 1,5 jaar in deze kleine bak, maar komende maand gaan we (tijdelijk) verhuizen naar een stalling met een normaal formaat buitenbak, vanwege die buitenbak. Ik weet nu al dat ze in het begin heel lastig gaat doen, maar dat weerhoudt me er niet van om te verhuizen. :n Je maakt jezelf wel heel afhankelijk zo.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:29

ik heb hier het zelfde probleem ik heb ook een absurt kleine buitenbak wat de helft is van een normale bak
maar het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik niet wil verhuizen mijn paard staat 1 huisdeur verder voor 75 euro (kaal)
dus ja ik ben nu aan het kijken voor een trailer die ik me wil kopen zodat ik in ieder geval bij slecht weer mobiel ben
en ik ook zonder problemen naar een binnenbak kan gaan.

maar het is echt vervelend ook train ik wel eens buiten hoor tijdens het uitrijden en dat gaat ook gewoon prima :)

maar ik snap heel je probleem en frustratie
ik ga het trouwens wel bij de staleigenaar aanhalen dat ik volgend jaar winter wel ga verhuizen als hij niks aan de bak gaat doen (beste man heeft meer dan genoeg plek)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:45

Dat is die van mij ook van plan... Al 7 jaar (stond er al eerder met mijn inmiddels gepensioneerde pony).
En ik heb op loopafstand een binnenbak tot mijn beschikking, maar ik vertik het om iedere keer 25 euro (als het al niet meer is) af te tikken om een halfuurtje in een normaal formaat bak te kunnen rijden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:48

Stacey schreef:
Dat is die van mij ook van plan... Al 7 jaar (stond er al eerder met mijn inmiddels gepensioneerde pony).
En ik heb op loopafstand een binnenbak tot mijn beschikking, maar ik vertik het om iedere keer 25 euro (als het al niet meer is) af te tikken om een halfuurtje in een normaal formaat bak te kunnen rijden.

25 euro voor een half uurtje :7

hier aan de overkant is een binnehal waar ik voor 3 euro per x terrecht kan wat op zich niet duur is
maar hun hebben ook gewoon hun lessen waar ik me op moet aanpassen en ik mag me lesgeefster niet mee nemen
dus ja dan houd het al ver op

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:58

Ik heb zelf een buitenbak van 15 x 30.Maar ik rij er ook alleen in en ik ben er aan gewend.Als ik wedstrijd heb moet ik echt even wennen aan de grote van de ring.
Ik rijd voornamelijk veel voltes en korte overgangen,daar wordt je paard sowieso niet slechter van.
Als je niet buiten durft te rijden,longeer je hem 2 x per week buiten en 4 x per week binnen rijden en 1 rust dag.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:04

Dat is inderdaad een goeie Essie. Dat longeren kun je uitbouwen tot rijden en op een gegeven moment kun je gewoon lekker buiten rijden. :)

ElsVdWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:47

Ja dat zou ik ook doen.
Eerst buiten longeren.
Buiten uitstappen.
Buiten in en uit stappen.
Kwartiertje buiten rijden + uitstappen
& zo verder opbbouwen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:05

Wij hebben alleen een buitenbak en ik ga in de winter en als het weer vroeg donker is naar de manege toe om te rijden, dit is heerlijk en ondanks dat m'n paard in het begin erg vervelend was hebben we toch doorgezet.
Ze heeft last van verlatingsangst, maar als je niet doorpakt kun je op den duur helemaal niet meer met je paard weg.

Zorg iig dat ze goed op jou gericht is en niet continu met de omgeving.
Anders alleen buiten longeren en daarna nog even binnen rijden.

Zavanta11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:11

probeer hem langzaam van de andere paarden weg laten, dan gaat het vanzelf over. Afwisseling van plaats is ook wel belangerijk. Jij word er een beetje flauw van om altijd in dezelfde bak te rijden, maar ik denk dat je paard er precies hetzelfde over denkt.

Als je genoeg tijd aan je paard besteedt, wennen jullie vanzelf wel aan elkaar.

xx :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:00

Dit is meer iets voor VSW.
Zodoende een verplaatsing van TAO-->VSW.

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:09

Heey, ik had hetzelfde probleem met mijn pony.
Als ik alleen al probeerde bij het weiland weg te gaan ging ze steigeren, bokken, draaien enz. En met langzaam stapje voor stapje heb ik het zover gekregen dat ik alleen met haar het bos in kan!
Dus wat iedereen eigenlijk als zegt, stapje voor stapje dan kom je er denk ik uiteindelijk wel ;)