Beenbescherming voor in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Beenbescherming voor in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:03

Hoi,

Mijn paard die strijkt heel erg met zn achterbenen. En voorbenen krijgt hij ook wondjes binnenkant kogel en de achterkant.
Maar van gewoon peeskappen krijg hij wondjes van van die stiek (zit niet straks, gewoon heel gevoelig)
Dus nu ben ik op zoek naar geschikte beenbescherming voor in de wei. Tijdens rijden krijgt hij voor bandages en achter strijklappen.
Maar ik heb niet zoveel zin om iedere dag 2x bandages om te doen :o

We hebben 'm ook al van ijzers afgedaan, omdat hij gemiddeld 2x per maand wel zn ijzer eraf trapte.
Hij is ruim 1.75 maar heeft maatje 0 van ijzer, dus het is ook altijd heel moeilijk om passende beenbescherming te vinden.
springschoenen hielpen dus ook niet om zn ijzer eronder te houden := want die paste nooit fatsoenlijk

Wie heeft tips voor beenbescherming.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:06

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:06

gewoon strijkringen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:08

listiglistje schreef:
gewoon strijkringen ;)

Die kan je toch niet aan de voorbenen doen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:09

Mss Professionals Choice SMB boots? Deze zijn heel zacht en werken hetzelfde als bandages, alleen zijn ze veel gemakkelijker aan en uit te trekken. Maar nadeel is dat ze eigenlijk alleen voor trainen worden gebruikt en het neopreen word erg warm aan de benen. Ik heb Professionals Choice eens een mailtje gestuurd en zij raden aan de beenbeschermers niet langer dan 4 uur achter elkaar aan te hebben. Dus het ligt er een beetje aan hoe lang je paard op de wei staat per dag...

Anoniem

Re: Beenbescherming voor in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:13

Ja hij staat met dit weer minimaal 10uur buiten.
Ga thuis overleggen over die hardy chaps :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:15

sharona87 schreef:
listiglistje schreef:
gewoon strijkringen ;)

Die kan je toch niet aan de voorbenen doen? :+

En waarom niet? past toch gewoon achter en met riempje verstelbaar dus passen ze ook voor ;)

Ik zou mijn paard geen 10 uur per dag onder bloedhete beenbescherming willen hebben......dus strijkringen zijn een prima uitkomst!