Rillerig zijn van vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Rillerig zijn van vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 19:25

Mijn merrie heeft eczeem, wat ik door dekengebruik prima in de hand heb. Ze schuurt al heel lang niet meer en heeft flinke manen en een vollere staart.

Ze is alleen over gevoelig voor vliegjes. Alles wat op haar landt, ook al zijn het gewoon die zwarte vliegen, die niet steken, wordt ze panisch van. Ze is momenteel gewoon niet meer fijn te rijden, want is alleen nog maar bezig met een vlieg die op dr lijf zit en dus heel gespannen. Ze gooit met dr hoofd, slaat met haar benen, maakt kleine bokjes. Ze wil eigenlijk alleen maar aandraven. Even rustig stappen is er niet meer bij en dat is zo nu en dan wel even fijn (als de kleine ff op mijn blaas drukt :oops: )

Veerust en Atex daasspray werken niet afdoende. Heb ook wel met vliegendeken met uitsparing gereden, maar vind dat zelf niet zo fijn. Ik zoek dus een spray die al het vliegend spul op afstand houdt, zodat we de laatste weekjes dat ik nog in het zadel zit, fijn kunnen rijden.

Wie heeft tips. Een zeer goede spray mag uiteraard wel wat kosten ;)

samwise

Re: Rillerig zijn van vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 01:00

die van pcs werkt redelijk, vooral tijdens rijden, op de poetsplaats minder.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:42

Verplaatst van MD naar VSW.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:49

wat raar dat ze daar zo overdreven op reageerd?
als ze een deken op heeft voelt ze die toch ook tegen het lichaam drukken?
weet je heel zeker dat het van vliegen komt?
misschien helpt het als je gaat rijden je paard een mutsje op doet,dan hoort ze minder geluiden en dat kan ook helpen bij deze reactie op de vliegen.

denk dat er geen enkele vliegenspray je zo kan helpen aangezien vliegen ook op warmte afkomen.
beetje azijn met water vermengt helpt vaak ook wel goed, en is goedkoop! ;)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:54

Ik heb ooit in plaats van vliegenspray een soort doorzichtige creme gehad die je er met een sponsje op moet smeren. Stinkt verschrikkelijk en is ook niet al te mooi, maar het werkt echt geweldig!
Zou alleen zo niet uit mijn hoofd weten hoe dat ook alweer heette, maar dat kan ik wel even voor je kijken op stal inderdaad.
En zo'n vliegenmutsje is misschien een idee ja..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:18

Mijn paardje is ook erg gevoelig voor vliegen. En vooral tijdens het instappen/uitstappen merk ik dat (zwaaien met hoofd, spaanse pas). Bij mij werkt vooral minder lang in en uitstappen. Dus redelijk snel aan het werk zetten. Zo kan ik haar uit die vicieuze cirkel halen. Jij hebt zelf die rust van het stappen nodig, dus weet niet of dit de oplossing is voor jou.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 07:42

Coby schreef:
Mijn paardje is ook erg gevoelig voor vliegen. En vooral tijdens het instappen/uitstappen merk ik dat (zwaaien met hoofd, spaanse pas). Bij mij werkt vooral minder lang in en uitstappen. Dus redelijk snel aan het werk zetten. Zo kan ik haar uit die vicieuze cirkel halen. Jij hebt zelf die rust van het stappen nodig, dus weet niet of dit de oplossing is voor jou.

Ze wil eigenlijk het liefst draven, om die ellendelingen kwijt te raken, maar houd dat vanwege zwangerschap (23 weken) niet meer zo lang achter elkaar vol.
Het zijn echt de vliegen. Ze had het altijd al, maar dit jaar is het extreem.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:24

misschien weer laten wennen aan de vliegen door haar af en toe een uurtje zonder eczeemdeken te laten staan overdag? Als ze er weer wat aan went, zal ze onder het rijden misschien minder erg reageren. Het is op zich nu wel een geschikte tijd om de deken overdag af en toe af te hebben. De eczeemvliegjes en muggen zijn er vooral in de ochtend en avond. En anders toch maar rijden met vliegendeken. Dat went waarschijnlijk ook wel na een paar keer rijden. Het is maar net wat ze vervelender vindt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:47

ik zelf meng dethol, azijn en water in dezelfde delen en werkt ontzettend goed !! zelf doe ik dit ook voor buitenritten aan !