Ken mijn paard niet weer naar de verhuizing hoe oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Ken mijn paard niet weer naar de verhuizing hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 14:46

Ik heb mijn paard 3 weken gelede n verhuisd naar andere weide waar ook 2 merries staan,heb hem 4 jaar,in de weide is hij nou wel gewend maar hij kijkt nog erg gespannen,en ik krijg hem met rijden niet van het erf af,wat normaal eerder nooit problemen heeft opgeleverd :Y) en nou begint het,wil weer terug naar de merries,volgens mij zijn ze allebei wat hengstig,wou vandaag een buitenritje gaan maken zoals altijd,het eerste wat hij deed was kop tussen de benen en willen teruggegaan hoe krijg ik mijn relaxde paardje weer terug,ik ben |( er niet happy van...herkennen jullie dit?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:53

Je paard staat er nu 3wkn? Geef hem de tijd om te wennen..het is voor een paard heel ingrijpend om van stal (wei) te veranderen!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 14:56

Jeanine84 schreef:
Je paard staat er nu 3wkn? Geef hem de tijd om te wennen..het is voor een paard heel ingrijpend om van stal (wei) te veranderen!

ja staat er vandaag precies 3 weken,maar je zou toch denken dat je hem zo moet kunnen oppakken,hij is heel anders in gedrag ook,schrikkerig en kan niet ontspannen naar buiten gaan,krijg hem niet eens van het erf af heel apart,hoe moet je dit opbouwen dan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:59

Hij is op vreemd terrein, nieuwe kudde, logisch dat ie 'anders' is, hij is weggehaald uit zijn veilige omgeving!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 15:12

Jeanine84 schreef:
Hij is op vreemd terrein, nieuwe kudde, logisch dat ie 'anders' is, hij is weggehaald uit zijn veilige omgeving!

wanneer moet je verschil kunnen merken dat je weer gewoon kunt gaan?

Monster_tos

Re: Ken mijn paard niet weer naar de verhuizing hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:30

verschilt per paard, ga eerst gewoon eens rustig met je paard wat wandelen in de omgeving etc. Neem de tijd. En trek je niet te veel aan van angstig gedoe, gewoon negeren dan merkt hij dat jij er ook niks engs aan vind. Komt wel goed als je maar de tijd neemt!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:34

Mijn paarden waren pas na een half jaar gewend.. Het is nu 2 jaar geleden ruim dat ik ze verhuist heb.. Dus ik zou als ik jou was, je paard even de ruimte geven om te wennen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 15:35

Monster_tos schreef:
verschilt per paard, ga eerst gewoon eens rustig met je paard wat wandelen in de omgeving etc. Neem de tijd. En trek je niet te veel aan van angstig gedoe, gewoon negeren dan merkt hij dat jij er ook niks engs aan vind. Komt wel goed als je maar de tijd neemt!

wat is voor jouw de tijd ;) kan inderdaad eens wat gana wandelen,ben zelf ook 3 weken nou ziek geweest,dus ook nog niet zoveel gedaan,alleen dat hij wende in de weide met de maatjes dat gaat dus goed,maar hem van het erf afkrijgen is een drama nooit in jaren niet geweest..dat is zo vreemd

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 15:36

Rienn schreef:
Mijn paarden waren pas na een half jaar gewend.. Het is nu 2 jaar geleden ruim dat ik ze verhuist heb.. Dus ik zou als ik jou was, je paard even de ruimte geven om te wennen.

dus nog geen buitenrit maken zoals ik normaal altijd doe? ben al vaker van stal verhuisd toen ging het veel sneller voor mijn gevoel :Y)
en sindsdien mijn ruin gekomen is is er een merrie super hengstig,en daar wil mijn ruin nu niet bij weg...kan dus ook daarmee te maken hebben

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:05

Voor mij is de tijd nemen kijken naar je paard. Mijn paard had gelukkig geen half jaar nodig maar toch wel een maand of 2 voor ik haar alleen mee kon nemen op buitenrit. Maar je paard staat nu ook op een vreemd erf neem ik aan ? Anders blijf je eerst wat op het erf omstappen, en buiten het erf wat grazen of zo. Misschien buitenrit met een ander paard er bij ?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:07

Heeft hij voor dat je ging verhuizen ook bij merrie's gestaan? En is hij nu toevallig de leider over de groep?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:27

Emaartje schreef:
Rienn schreef:

dus nog geen buitenrit maken zoals ik normaal altijd doe? ben al vaker van stal verhuisd toen ging het veel sneller voor mijn gevoel :Y)
en sindsdien mijn ruin gekomen is is er een merrie super hengstig,en daar wil mijn ruin nu niet bij weg...kan dus ook daarmee te maken hebben

Misschien vind hij het daar niet leuk :Y) Daar kan het ook aan liggen, mijn paarden zijn sinds ze nu altijd bij elkaar staan ook niet meer bij elkaar weg te slaan. Is soms ook lastig met rijden, want dan roepen ze elkaar en is het feest begonnen..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 19:39

aerdenhout1 schreef:
Heeft hij voor dat je ging verhuizen ook bij merrie's gestaan? En is hij nu toevallig de leider over de groep?

heeft eerder bij merries gestaan op de vorige stal,dus maar de merries zijn wel super hengstig,sindsdien de mijne is gekomen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 19:41

Monster_tos schreef:
Voor mij is de tijd nemen kijken naar je paard. Mijn paard had gelukkig geen half jaar nodig maar toch wel een maand of 2 voor ik haar alleen mee kon nemen op buitenrit. Maar je paard staat nu ook op een vreemd erf neem ik aan ? Anders blijf je eerst wat op het erf omstappen, en buiten het erf wat grazen of zo. Misschien buitenrit met een ander paard er bij ?

klopt vreemd terrein,en als ik om het erf stap is hij inderdaad erg onzeker,en vind alles eng waar hij nou staat,hij is zichzelf nog niet,merk ik ;(