hoe manen dikker maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nakoma1232

hoe manen dikker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 11:16

hey,

zoals misschien vele onder jullie vind ik een paard met dikke manen enorm mooi!!!
mijn friesje heeft dunne manen en zou deze graag wat dikker maken..
men vertelde me dat ik daarom elke avond vlechtjes moest leggen en dan de dag erna weer uithalen zo zouden de manen dikker worden??
maar ik zie nog steeds geen verschil?

weten jullie tips, of dit wel mogelijk is?

Afbeelding

FerroSandy

Re: hoe manen dikker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:18

Ik laat ze 3 dagen zitten bij me shetje en daarna er uithalen en dan weer 3 dagen laten zitten.
En hij heeft een hele bos hangen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:19

Je paard heeft of dikke of dunne manen. Niks wat je doet kan je (dunne) manen dikker maken. Je zou ze voller kunnen laten lijken, maar ik zou niet weten hoe.

nakoma1232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 11:21

Cynthia24 schreef:
Ik laat ze 3 dagen zitten bij me shetje en daarna er uithalen en dan weer 3 dagen laten zitten.
En hij heeft een hele bos hangen

mm zal ik eens overstappen naar 3 dagen ^^
kijken wat dat geeft

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:26

paarden die dunne mane hebben zullen nooit een dik bos krijgen. door er vlechten in te doen voorkom je dat ze bij jeuk haren eruit krabben en zullen ze wel iets voller worden, maar daar gaat een mooie tijd overheen. Toch zullen zenooit echt dik worden.

mijn kwpn-er heeft ook erg dunne manen. ik heb ze nu ipv te trekken een paar keer geknipt en daarmee is het resultaat ook iets voller geworden

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:30

magriet schreef:
paarden die dunne mane hebben zullen nooit een dik bos krijgen. door er vlechten in te doen voorkom je dat ze bij jeuk haren eruit krabben en zullen ze wel iets voller worden, maar daar gaat een mooie tijd overheen. Toch zullen zenooit echt dik worden.

mijn kwpn-er heeft ook erg dunne manen. ik heb ze nu ipv te trekken een paar keer geknipt en daarmee is het resultaat ook iets voller geworden

Tja volgens mij kan je de manen ook niet dikker krijgen, maar wel iets voller door de manen te knippen of ze in te vlechten zoals margriet al zei! ;)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:33

Ja dat is zo want mijn shetje heeft al erg dik haar van zich zelf.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:43

veel vlechten!
hierdoor stimuleer je de haargroei en vallen er minder haren uit omdat ze gezonder blijven, door het vlechten maak je namelijk meer huidvet aan en dat is gezond voor de manen :)

Nienlars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:13

er bestaan natuurlijk ook altijd nog extensions voor paarden ;)

Banani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:06

Volgens mij kan je manen niet dikker krijgen, al is het net als bij de mens denk ik wel zo dat als je voldoende vitamines binnen krijgt dat ze toch voller zijn dan wanneer je te weinig of zelfs geen vitamines binnen krijgt..
dus misschien met vitamines gaan werken?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:08

Ik knip bij mijn pony altijd het haar af aan de manen waar het dunner begint te worden, met een schuine schaar kleine hapjes zodat het wat natuurlijker lijkt. Dan lijkt het toch voller :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:11

De dikte van de manen is, net als de lengte, genetisch bepaald (er van uitgaande dat ze niet afgeschuurd worden). Je kunt er weinig invloed op uit oefenen, alleen zorgen dat de manen die er zijn er in blijven zitten. Dus niet te veel in kammen. Ook worden de manen vaak wat dunner als het paard ouder wordt.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:19

Mijn Kwpner had ook erg dunne manen, maar dat is door te knippen ipv te trekken steeds dikker geworden. Maarja ik neem aan dat je niet van plan bent zijn manen kort te knippen..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:34

Ik vlecht juist de manen niet te vaak, ik laat ze zo lang mogelijk in een vlecht zitten, om te voorkomen dat ze beschadigen. 1x per week kam ik ze uit. Ook gebruik ik geen manenspray (dit maakt het haar poreus) maar doe na het wassen cremespoeling in

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:15

Je kan altijd van alles proberen.ik heb ook van alles eraan gedaan om het bij mijn haffie de manen dikker te krijgen. Maar persoonlijk vind ik dat het is zo als het is :+ nee ff serieus de manen zijn dus blijkbaar van nature niet erg dik bij jou paardje en dat zou ik ook niet proberen te veranderen. niet alle paarden kunnen zulke dikke manen hebben..is jammer genoeg genetisch vastgesteld :(:)

ken het probleem ook hoor..zou het het liefst bij die van mij ook veranderen!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:17

hhm dit word denk ik wel lastig ja je zou en antiklit in kune doen en dan vlechten en een paar dagen laten zitten( 3 á 4 dagen)
en daarna wassen met groene zeep :)
succes !

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:20

Een vlecht kan idd de haargroei stimuleren, maar als ze gaan schuren of een ander paard hapt er in, ben je wel een hele vlecht kwijt ipv een paar haartjes.. En het lijkt me nou niet fijn om heel de dag met vlechten in te lopen voor een paard? Met vliegen en dergelijke.