Paard alleen in weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prinero

Paard alleen in weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:33

Hoi,

Mijn paard staat sinds 3 weken op een nieuwe stal. Er zijn 4 stallen en een groot weiland waar ze elke dag van 8.00 tot 18.00 in staan.
Voorheen stonden er 2 merries en 2 ruinen (waarvan 1 ruin van mij) in het land. Omdat het vanaf dag 1 al niet goed ging tussen de 2 ruinen hebben we besloten om de wei op te splitsen met een dubbele schrikdraad en elke ruin bij 1 merrie te zetten.
Dit ging heel erg goed en het was meteen rustig in de wei.

Nu is de merrie waar mijn paard op het land stond vandaag verkocht en staat mijn ruin nu alleen. Hij staat wel naast de andere ruin en merrie, maar kan niet bij ze komen.
Ik wil eigenlijk dat mijn paard weer bij andere komt te staan, ik ben alleen bang dat het weer neit goed gaat tussen de ruinen (schoppen, bijten, in hoek drijven enz.)

Heeft iemand hier ervaring mee, of een oplossing voor?

Groetjes Anne

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:39

Probeer het eens om ze met zijn 3en samen te zetten..vaak schept een merrie orde in de rangorde :j tenminste dat is wel mijn ervaring..op mijn vorige stal liepen ook 2 ruinen samen, hele tijd klieren en rennen..merrie er bij in en het was meteen rustig!

prinero

Re: Paard alleen in weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:49

We hebben dit wel al geprobeerd, maar dan met 1 merrie op stal.. Helaas gaat het meer om de 2 ruinen die elkaar gewoon niet kunnen uitstaan.. Toen mijn paard in een hoek werd gedreven en een flinke trap en bijt wond had vond het ik genoeg..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:44

Hoe lang heb je ze het uit laten vechten ? Met nieuwe paardne moet er gewoon even gevochten worden om te kijken wie de baas is. Gaat het na een paar dagen nog niet goed dan kun je verder kijken. Maar zou zeker proberen ze bij elkaar te krijgen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:30

Elke dag steeds ietsje langer bij elkaar laten, langzaam opbouwen.

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:42

Bij ons bleef het gewoon goed gaan de 2 ruinen gesplitst in het land,zo staan ze bij ons ook.
Ze zien elkaar en dat vinden ze prima!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:44

Als het 2 dominante ruinen zijn heb je wel een probleem...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:45

Het duurt even voor de rangorde is beslist en zeker in het begin kan het soms hard gaan. Mss is het een idee om in de hoeken een draad te hangen, zodat je paard niet in de hoek gedreven kan worden. Is de wei groot genoeg dat ze elkaar uit de weg kunnen?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:48

Kan je niet eerst een tijdje alleen een stuk schrikdraad tussen de paarden zetten. Dan kunnen ze evengoed aan elkaar friemelen over het draadje heen en langzaam aan elkaar wennen. Als je dan na een tijdje het draad er tussen vandaan haalt is de overgang misschien niet zo groot.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 08:49

IK heb net gehoord dat deze ruin waarschijnlijk dit weekend ook weg gaat... (maar das een heeeeeel lang verhaal).
Dit zou alles weer oplossen, want dan kan het draadje weer weg en is er nog maar 1 ruin en 1 merrie samen :)

Als hij niet weggaat komt er wellicht de stal van de merrie vrij, ik hoop dus dat er dan een ander paard bij komt die wél goed gaat met mijn ruin. Dan kan dezelfde opstelling gewoon blijven!