kuif op schimmel schoon maken/houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cletje

kuif op schimmel schoon maken/houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 15:10

Hallo allemaal

Ik heb een schimmel die het erg lekker vind om in de modder/zand/poep te rollen :D

Maar ik kan haar hoofd niet met de slang wassen, want dat vind ze weer eng!!! En met een spons + zeep word het echt een hele gedoe.

Heeft iemand misschien een idee hoe is dat moet aanpakken? Misschien hebben jullie dit al meegemaakt?

Grtjes :wave:

aslo

Re: kuif op schimmel schoon maken/houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:09

Tja, wij hebben 2 schimmels die overdag in de wei staan en dus ook heerlijk binnen komen. Hoofd doen wij met een washandje, klein beetje babyshampoo erop en dan poetsen. Daarna met een goed uitgespoelld washandje weer uitwassen, dan met de handdoek er over heen. Tis ff werk, maar anders lukt het ons ook niet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:49

Wat ik vaak met de kuif doe is hem achter het oor leggen. Zo druipt het water via de hals ipv over het hoofd. Om het hoofd te doen zou ik dan toch een spons pakken.
Of Cowboy Magic gebruiken. Dat product doet zijn naam alle eer aan.

cletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 10:52

Ja het hoofd is niet zo een probleem, ik gebruik zelf babydoekjes. Dat werkt ook goed en ruikt lekker :D

Wat wel een probleem is, is het kuifje zelf. Die ziet echt bruin en voelt vet aan... Met water is dat echt een hele gedoe en dat vind ze zo eng dat ik de shampoo nooit kan afspoelen!!! :n

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:56

dat ze het eng vinden om bij hun hoofd gewassen te worden is heel normaal, van nature kunnen ze denken dat ze verdrinken bv. ik heb ook een schimmel. ik maak haar voorlok ook schoon met een spons of doekje. gewoon met water. niet met shampoo. (misschien doe ik het 1x per jaar met shampoo, maar dan leg ik haar voorlok naar achteren bij haar manen en was ik alleen de puntjes ermee.)