Jaaa, we hebben een huis gekocht waar de paarden aan huis kunnen!
Maar nu komt het natuurlijk, want altijd ergens boxen gehuurd waar ik me niet bemoeide met het terrein en nu moeten we zelf iets goeds neerzetten

- Stallen
We hebben een bestaande loods tot onze beschikking. Electriciteit ligt er al, waterleiding nog niet en afvoer ook nog niet.
* Hoe maak je in een bestaande loods met betonbodem een fijne afvoer in de stallen voor urine? Er komt wel een leiding om het water van de wasplaats af te voeren.
* Hoe leg je het handigst waterleiding aan, zodat deze in de winter niet snel bevriest?
* Verdere tips voor de boxen en stalinrichting zijn ook welkom.
Wij hebben in de stallen zelf een betonvloertje gestort, schuin af laten lopen naar midden. Daar zit een putje met afvoer naar buitenkant schuur.
Op de vloer een coating aanbrengen tegen vloeistoffen en vuil.
De waterleiding heeft geen isolatie, we hebben een geïsoleerd dak.
Ik heb stalmuren van kalkzandsteen lijmblokken (nog aantal te koop
)
Daarop traliedelen. Voorzijde stalfront met hout/tralie en open deurdeel. In buitenmuur hebben we draai/kantel stalluiken waar we ook het plexiglas uit kunnen halen voor de zomers. Op de vloer liggen stalmatten.- Rijbak
De plaats waar onze buren de rijbak hebben liggen is bij ons een overwoekerd onkruidveldje

* Hoe weet je welke grondsoorten er op je terrein liggen?
* Bij wie kun je terecht voor het evt. omzetten van grondlagen?
* In welke hoek zet je de palen voor je schuine omheining best om veilig te kunnen rijden?
* Welke vorm van omheining is daar prettig, veilig en niet al te duur en in bestand tegen knagende paarden?
Wij hadden ook een stuk gras liggen. Laten uitgraven en de zwarte grond aan zijkanten voor een wal en alles aangeplant.
We hebben een omheining van gecreosoteerde palen. Dikke ronde, schuin (niet heel erg) in de grond en daar tegenaan halve palen.Kan er een koord langs spannen, heb je met rijden geen last van. Ken 'm ook bovenlangs doen.
- Weide
Is nu weiland maar niet te best onderhouden.
* We kunnen er rond november of december aan gaan werken. Wat kan ik rond die tijd nog wel doen om het weiland in orde te krijgen zodat we in het voorjaar een goede groei krijgen van gras? Want de optimale periode van inzaaien is toch ongeveer nu, heb ik me laten vertellen?
Denk niet dat je veel kunt doen. Ja, indelingen maken en juiste maat openingen om een trekker ed doorheen te laten rijden.
Wij hebben oktober 2007 een weide ingezaaid (met paardenweidegraszaad) en de andere weides voorjaar 2006. In het voorjaar inzaaien is het beste. Nadeel is dan wel het onkruid!
En we hebben een ruime inloopstal, automatische drinkbakken in elke weide en wat paddocks ivm slechter weer, dat ze niet al het gras kapot lopen.Mocht je willen kijken enz.. laat maar weten