Ik heb even jullie hulp nodig voor het zoeken naar een oplossing voor mijn slechte bodem in de stal.
Het zit zo;
Ik sta op een huur weide met mijn paard. Op deze weide is een stallencomplex aanwezig. Mijn paard gaat alleen 's nachts op stal.
Enkele maanden geleden werd de wei, stal enzo onderhouden door Marcell, de man die de wei aan ons verhuurde en een goede vriend van ons.
Terwijl ik op school zat meste marcell mijn stal uit en deed het onderhoud van de wei.
Jammer genoeg is marcell enkele maanden geleden plots en onverwachts overleden aan een hart aderbreuk ..
Het onderhoud probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen nu en dat lukt wel ..op één ding na ..
Ik mest dagelijks mijn stal grondig uit want mijn paard is nogal slordig in de stal. Ze mest en plast waar ze denkt en gooit het allemaal doorheen
Maar het probleem is dat mijn stalbodem enorm slecht is geworden ondertussen.. De bodem is gewoon grond, aangestampte aarde. En vroeger lag deze mooi egaal maar nu komt er een grote put in het midden van de stal, de bodem is heel erg nat & vies, het vocht trekt er niet in ..gevolg: paard heeft aan haar linker achtervoet lichte rotstraal.
Ze heeft dit nog nooit gehad want ze heeft altijd al goede, sterke hoeven gehad. Ik krab haar hoeven ook 2x daags uit enzo. Volgens mij is dit dus echt door de slechte bodem in de stal. Ik ben de rotstraal meteen beginnen behandelen maar zolang die bodem er slecht bij ligt zal het probleem zich blijven herhalen ..
Ik heb echter geen idee hoe marcell deze bodem in orde hield ..ik zag hem nooit aarde erbij kappen fzo ...
Ik weet wel dat hij af en toe er zand in smeet zodat het vocht beter zou intrekken maar voor de rest weet ik niet wat hij juist deed ..
Iemand een oplossing voor deze zeer slechte stalbodem ?
Er ligt stro in de stal.
De bodem betoniseren is geen optie aangezien dat niet mag op landbouwgrond ..

En ik ben fysiek niet zo sterk en volgens mij moet je tegels vast in de grond steken dus eerst met de schop plaats maken voor de tegels ..?
maar daar heb je dan later profijt van. en er is vast wel een sterke vent in je omgeving die even wil helpen!