Wat als ander pensionklanten gaan zeuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Wat als ander pensionklanten gaan zeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 22:03

Even duidelijk puntje.

Ik heb een eigen paardje, ben heel blij, en komt binnenkort bij mij op stal. Tenminste waar ik een tijdje huurde.

Nu is daar 1 kleine paddock, waar je dmv een bord, moet opschrijven wie erin staat met tijd erbij. Bij drukte mogen ze een half uurtje bij rust, uiteraard langer. Ik heb een andere klant die met mij in wisselbeurten de paarden van ons buiten wil zetten, op diverse tijden bij plek. Geen probleem dus.

Ik heb voorgesteld, aan de staleigenaren, of er een stukje grond beschikbaar is om me paardje paar maal per week buiten te zetten voor enkele uren. Dit is geen probleem, alleen schijnt er veel gezeur te komen op stal als dit gebeurt :? , aangezien ik niet begrijp waarom want ik doe het allemaal zelf.
Dan ben ik dus waarschijnlijk de slechtste klant van stal, en zal daarom me flink moeten voorbereiden op een hoop geklaag van al die andere eigenaren.

Is dit terecht?

knollentuin

Re: Wat als ander pensionklanten gaan zeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:07

het is nu eenmaal zo dat je op grotere stallen met elkaar rekening moet houden,de ruimte die er is delen.
Als jij nou privileges gaat krijgen zoals een eigen stukje dan wil een de rest dat ook! en dat gaat vaak niet. gelijke monniken gelijke kappen vind ik.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:07

Kan me van andere pensionklanten wel voorstellen, als jij als enige je paard op een stukje weide mag zetten. ik zou het ook niet leuk vinden als iemand van stal een 'voorkeursbehandeling' kreeg.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:10

Ik snap niet eens dat je je paard daar wil hebben staan, hoe lang komen ze dan buiten? Met geluk een uurtje ofzo? :7

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 06:05

Ik dacht al zulke antwoorden te verwachten, ik snap wel iedereen gelijk recht, alleen iedereen, tenminste de meeste staan er al een lange tijd. En die willen wel, en het is geen probleem voor de staleigenaar, alleen niemand wil zelf zijn handen uitsteken om dit in wisseldienst te doen!!!!

Daarom. ;)

Ik heb een jong paard, 3jr, en staat momenteel gehele dag buiten. Ik heb gehoord omdat iedereen klaagt maar er geen actie wordt ondernomen om dit te vragen en in wisselingen te doen, ook voor een ander dus.

Waarom wil ik hier staan? Omdat ik het prima naar me zin heb, hoewel ik door dit gedoe, vraag dus, eigeniljk al helemaal zoiets heb van weetje ik ga wel verder kijken.

Plus het landje wordt niet gehele dag door mij gebruikt, zoals ik zei enkele malen per week paar uren. Dus verder gewoon vrij. Alleen communicatie is echt vaak onmogelijk, omdat iedereen met een paard alleen bezig is de ander te bekritiseren. Samenwerking ontbreekt dus hier. Hoewel ik daar geen probleem mee heb, vind ik dat iedereen dan niet moet piepen als ik ook voor mijzelf de zaken op orde wil hebben.

En spijtig genoeg , zijn er genoeg die wel samen willen spannen, maar er dus ook genoeg zijn die geen hand willen uitsteken daarvoor. En ikdenk aan het welzijn v mijn paard, en ben niet beroerd om ook mijn handen daar extra voor uit te steken.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 06:08

Gaat het niet op de meeste pensions zo ?
Dit is een welbekend fenomeen. Een lastig iets. Maar als er duidelijke stalregels zijn en jij houdt je eraan, dan is er toch niets aan de hand?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 06:16

Bij ons op stal net zo. Piepende mensen, maar geen hond die zelf wat wil doen. Maar wel zeuren als mijn paard vroeg buiten staat, omdat IK wel vroeg opsta in het weekend om m eerder buiten te zetten... :+

Citaat:
En ik denk aan het welzijn v mijn paard

Waarom zoek je dan geen stal waar ie gewoon standaard een paar uurtjes iig buitenkomt? :o

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 06:16

Ik zou gewoon een andere stal zoeken waar de paarden minimaal 8 uur per dag buiten komen óóḱ in de winter. Zolang je die niet gevonden hebt, kun je beter nog maar even wachten met het aanschaffen van een eigen paard.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 06:43

Idd, ik ben hierdoor ook in flinke twijfel eigenlijk, hoewel ik gisteren nog erg enthousiast was, na overleg met stalhouder. En ook ik moet me verder aan de regels houden hoor.

Ik vind de locatie goed, ideaal eigenlijk, met enkele mensen ook een leuke sfeer, omdat het diverse stallencomplexen zijn niet met iedereen contact. Heb ook geen zin in een rotwinter, omdat iedereen je met een kop aankijkt van zie die daar lopen. (kan daar wel tegen hoor, hoewel dat misschien gaat opbreken)

Er is een mogelijke stal, in de buurt, die eigenlijk ook zou kunnen alleen draai je via een rooster de diensten, buiten, binnnenzetten, poep scheppen en waterbakken vullen. En diverse roulatiediensten.
Waaraan ik twijfel of dit wekelijks kan opbrengen gezien mijn lichamelijke conditie, naast mijn werk, gezin e.d. Ook heb ik vaste dagen datik echt vastzit aan schooltijden, daardoor ook minder flexibel kan rouleren met de andere.
Verder hele leuke plek.

Ik laat het vandaag nog maar even bezinken de hele boel. Hoewel ik wel moet beslissen voor eind september, want dan moet me paardje hierheen komen, dus kan nog kiezen tussen 2 datums. Ik hoop ook door dit gedoe de doorslag te kunnen geven deze week. :?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 06:53

Arabesk schreef:
Ik zou gewoon een andere stal zoeken waar de paarden minimaal 8 uur per dag buiten komen óóḱ in de winter. Zolang je die niet gevonden hebt, kun je beter nog maar even wachten met het aanschaffen van een eigen paard.

Tja we weten ondertussen wel dat jij het perfect doet maar er zijn ook duizende paarden heel gelukkig dat ze s'winters niet 8 uur per dag mogen baggertrappen.

Ik vind het op stal ook niet leuk als iemand iets mag waar een ander het niet mag.
Maar zoals ik het hier begrijp komt nu de padock nu meer vrij omdat jij op een landje staat.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:19

Jullie zouden ook een inschrijflijstje op kunnen hangen waar mensen zich op kunnen geven om in toerbeurt met elkaar het buiten en binnen zetten kunnen regelen voor hun paarden.

Dan staat het iedereen, die bereid is ook de andere paarden te wisselen, vrij om mee te doen en is het aan henzelf of ze zich inschrijven of niet. Je sluit niemand buiten, mensen kiezen er zelf voor om niet mee te doen. Met de mensen die zich opgeven kunnen jullie dan een soort van rooster maken, in overleg met de staleigenaar ivm de beschikbare ruimte. er moet natuurlijk wel ruimte blijven voor de andere paardeneigenaren, die niet mee doen, om zelf hun paard nog ergens los te kunnen laten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:20

principal schreef:
Idd, ik ben hierdoor ook in flinke twijfel eigenlijk, hoewel ik gisteren nog erg enthousiast was, na overleg met stalhouder. En ook ik moet me verder aan de regels houden hoor.

Ik vind de locatie goed, ideaal eigenlijk, met enkele mensen ook een leuke sfeer, omdat het diverse stallencomplexen zijn niet met iedereen contact. Heb ook geen zin in een rotwinter, omdat iedereen je met een kop aankijkt van zie die daar lopen. (kan daar wel tegen hoor, hoewel dat misschien gaat opbreken)

Er is een mogelijke stal, in de buurt, die eigenlijk ook zou kunnen alleen draai je via een rooster de diensten, buiten, binnnenzetten, poep scheppen en waterbakken vullen. En diverse roulatiediensten.
Waaraan ik twijfel of dit wekelijks kan opbrengen gezien mijn lichamelijke conditie, naast mijn werk, gezin e.d. Ook heb ik vaste dagen datik echt vastzit aan schooltijden, daardoor ook minder flexibel kan rouleren met de andere.
Verder hele leuke plek.

Ik laat het vandaag nog maar even bezinken de hele boel. Hoewel ik wel moet beslissen voor eind september, want dan moet me paardje hierheen komen, dus kan nog kiezen tussen 2 datums. Ik hoop ook door dit gedoe de doorslag te kunnen geven deze week. :?

Maar de dingen die je opnoemt zijn toch zaken die de pensionhouder doet? Ik sta me tenminste iedere ochtend uit te sloven om het de pensionpaarden naar wens te maken

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:27

kohtje schreef:
Arabesk schreef:

Tja we weten ondertussen wel dat jij het perfect doet maar er zijn ook duizende paarden heel gelukkig dat ze s'winters niet 8 uur per dag mogen baggertrappen.

Gelukkig voor de mensen zijn paarden dieren die zich meestal heel gemakkelijk in hun lot schikken.
Dat wil niet zeggen dat ze (mochten ze kiezen) het niet anders zouden willen. Een paard trapt liever bagger dan dat hij 22,5 uur per dag in een
hokkie va n3x3 tegen de muren staat te staren.

Om on topic te blijven: persoonlijk zou ik niet eens op deze stal willen staan als mijn paard maar zo kort uit z'n stal kon! Gelukkig staan die van ons nu gewoon 24/7 buiten.
Mocht je toch gewoon willen blijven: zou ik voor het welzijn van je paard toch minimaal scheve blikken riskeren.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 10:33

idd die zaken die ik zou moeten verdedigen, zijn ook eigenlijk voor de staleigenaar, terwijl hij zich er van af ziet, moet ik de kritiek opvangen, waar ik ook geen zin in heb.

Dus hij is niet conseqeuent, hij bied de mogelijkheid wel, maar er is geen roulatiesysteem hoe dit geregeld kan worden, en de inzet is vrij laag daarvoor.

ga morgenavond nog naar die andere stal waar die hele dag buiten kan staan, en ben benieuwd of ze me over de streep kunnen halen :P

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:34

Mijn tip is inderdaad ook : Je kunt beter een ander stekkie zoeken.
Ik snap dat het hier voor JOUW allemaal naar je zin is maar het gaat in dit geval natuurlijk om je paardje.

om een 3 jarige zo veel in stal te laten staan is gewoonweg niet goed voor hem/haar.

ik heb ook verschillende stallen gehad en nu sta ik op een stal waar mijn paard iedere dag 10 uur buiten komt ook met -17.
En ik heb het er ook nog eens super naar mijn zin.

Ik zelf zou daar niet graag een paard neer willen zetten.

Verder is dit natuurlijk je eigen keuzen maar dan zou ik inderdaad ook scheve blikken riskeren om het welzijn van je paardje te verhogen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:35

Arabesk schreef:

Mee eens. Ik zou eerst een goede stal zoeken en daarna je paardje verhuizen naar een plek waar jij en je paard het naar de zin hebben. Persoonlijk zou ik ook gaan voor min. 8 uur per dag in de winter en in de zomer meer uren. Dit zou voor mij een vereiste zijn!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:58

ik hoop dat je kiest voor een plekje waar je paard samen met andere paarden lekker naar buiten komt en waar de stallen geen geisoleerde cellen zijn. Voor je eigen gemoedsrust en die van je paard. En wanneer er ergens geen onstpannen sfeer is overdraag je dat op je paard en op je gezin.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:04

Arabesk schreef:

gelukkig is dit jou mening ;)

De meeste stallen willen geen paarden in de wei in de winter, hou daar rekening mee voordat je met zo'n opmerking komt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:08

Caira schreef:
principal schreef:

Verder hele leuke plek.

Maar de dingen die je opnoemt zijn toch zaken die de pensionhouder doet? Ik sta me tenminste iedere ochtend uit te sloven om het de pensionpaarden naar wens te maken

Ik doe het ook zo hoor ;) ben dan geen officiele pensionstal maar gewoon particulier met 2 eigen paarden en ruimte voor nog wat extra paarden.
ik bied het plekje aan omdat ik de ruimte heb en de voorzieningen, maar de verzorging doen we gezamenlijk. Heb geen energie om voor tig andere paarden, naast de 2 van mijzelf, te zorgen in mijn 1tje. Als we de verzorging verdelen helpen we elkaar. zij hebben een plekje en betalen daar huur voor, en we hebben allemaal een deel verzorging en kunnen allemaal ook gerust eens overslaan, en hebben in overleg vervanging met vakantie en ziekte. Stalling "aan huis", maar dan niet aan hun eigen huis zeg maar :P
Zou ik geen eigen paarden meer hebben en we blijven hier wonen zou ik het waarschijnlijk ook als zelf-verzorgingsplekje verhuren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:11

Een weide is ook niet wat arabesk zegt...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:12

houd er ook rekening mee dat als jij voor jezelf een weitje maakt waar je paard enkele keren per week een paar uur in komt te staan, dat weitje ook regelmatig leeg staat. Dat kan het gevolg hebben dat de andere pensionklanten JOUW weitje gaan gebruiken en het er uiteindelijk op neerkomt dat JOUW weitje continu bezet is met ANDERE paarden. En als ze zo lui zijn dat ze zelf geen afzettinkje maken, dan schat ik ook in dat ze niet de moeite zullen nemen om even te vragen of ze jouw weitje mogen gebruiken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:13

maar ik neem toch niet aan dat je je paard daar dan alleen in gaat zetten?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:15

Loody schreef:
Arabesk schreef:

gelukkig is dit jou mening ;)

De meeste stallen willen geen paarden in de wei in de winter, hou daar rekening mee voordat je met zo'n opmerking komt.

Nou sorry hoor maar dit vind ik een beetje een ongepaste reactie.
er zijn wel degenlijk stallen waar de paarden BUITEN komen zoals arabesk beschrijft.
Staat er ergens dat de paarden minimaal 8 uur in de WEI moeten ? volgens mij niet.

Kan er bij mij geen paard buiten voor minimaal 8 uur ook in de winter, ga ik fijn opzoek naar een andere stal die ze wel buiten zet want die zijn er wel degenlijk !

misschien niet direct in de buurt maar dan rij je maar een stukje voor.
een paard happy is mij meer waard dan binnen 5 minuten op stal zijn !

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:18

Ik hoef mijn paard geen 8 uur op een paddock hoor.
Tenzij er gevoerd wordt.
En dat gebeurd zelden ivm de zooi die het geeft.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:26

Ook ik zou op zoek gaan naar een mogelijkheid waar ie wat langer buiten kan staan. Als de mogelijheid er is en het paardje kan overdag naar buiten zou ik daar zeker voor kiezen. helemaal met een 3 jarige. Ik kan me voorstellen dat er op een grte pernsionstalling gedonder komt als er 1 wel gebruik mag maken van het land en de ander niet.
Je kan altijd een keer meelopen bij de andere stal die je in je hoofd hebt om te zien hoeveel en hoelang werk het is om een "dienst" te draaien.
Wij doen het hier ook met álle mensen die een paard hebben staan. We hebben allemaal een vaste dag waarin we de paarden verzorgen, voeren etc. Dit kost je (voor ons met 10 paarden) 1 uur. We geven water, maken de schuilstallen schoon en geven gras. ook controleren we de paarden stuk voor stuk.

Het valt me vaak op dat mensen het niet zelf willen doen, maar ik ervaar het juist als een rustpunt van mijn dag. Ookal is het winter! Ik blijf ervan genieten.