Ontwormingstabletten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

harryde

Ontwormingstabletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:51

Ik ben gisteren op het horse event geweest, was echt super gaaf! Zeker de fransman die vijf paarden van allerlei dingen liet doen, zonder zadel/ hoofdstel.
Ook heb ik twee doosjes proeftabletten gekregen, om je paard mee te ontwormen. Voor mij zou dat echt een oplossing zijn, dacht ik gelijk, gezien het echt een probleem is om m'n paard te ontwormen. Als ik de stal in kom met zo'n spuit, staat mijn paard al achterin de stal en probeer dan die spuit maar eens in de buurt van z'n mond te krijgen!
Maar ik moet het altijd eerst zien en dan geloven dat 85% van de paarden ze zo uit je hand als snoepje eten. Dus ik gister avond naar de paarden en wat denk je, ze aten het echt als een snoepje uit mijn hand!!!! :D
Voor mij is dit echt een oplossing en ik kan het dus iedereeen aanraden! Ook dacht ik dat de tabletten veel duurder zouden zijn, maar de prijs is hetzelfde als de normale wormenspuiten en zelfs nu goedkoper zeiden ze gister, omdat het nieuw is geloof ik.

Zijn er al meer mensen die de ontwormingstabletten hebben gebruikt?

Groetjes Harry

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:54

klinkt iig handiger dan de emmer met appelmoes&wormspuit mix :P
ben benieuwd waar je ze allemaal kunt krijgen....

rodehaan5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:05

Klopt, ik vind het ook een super uitvinding die smakelijke tabletten :9 . Voor ons was het ook DE oplossing, en ze zijn gewoon verkrijgbaar bij de dierenarts(tenminste wel bij de mijne)

KletsKoekje

Re: Ontwormingstabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:08

klopt, super uitvinding!

Wel even in de gaten houden dat je deze niet het hele jaar door geeft, omdat ze niet voor alles zijn. Je zult af en toe dus ook nog gewoon een spuit moeten geven. (jammer genoeg want tis echt super handig :))

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:10

Vind het wel handig, maar lastig dat je zoveel tabletten moet geven..
Sowieso zaten in de tabletten die ze uitdeelden geen werkzame stoffen, dus mss smaakt de 'echte' tablet toch iets anders en eten ze geen 6 tabletten achter elkaar.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:15

Jibbel, die van mij at die werkzame wel gewoon , roken verder ook gewoon het zelfde. Denk dat het niet veel verschil maakt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:17

Ok, super om een 'echte' ervaring te horen! :)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:23

Ik heb die van Equimax begin dit jaar al aan mijn pony gegeven.
Nu heb ik een haflinger die alles eet en ook geen problemen heeft met de spuiten.
Bij een koker tabletten krijg je ook twee placebo's

Het schijnt dat de echte tabletten toch iets anders smaken dan de placebo's

De tabletten zijn rond de 28 euro voor 800kg en voor de spuit (700kg) heb ik twee weken terug 22,00 betaald

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:31

Ok, 28 euro, dat is 3 euro verschil met hier! Best veel (vond 25,- al aardig veel haha)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:02

Wil de tabletten ook gaan proberen. Die zijn makkelijker te doseren, dus beter naar gewicht afstemmen en tabletten die over zijn bewaren voor de volgende keer. Met een spuit doe ik dat niet, want dat bederft makkelijker en ik moet dan klooien met 2 halve spuiten de volgende keer. Om dezelfde reden is dit ook interessant voor mensen met meerdere dieren. Je kan dan makkelijker meerdere pony's met 1 verpakking ontwormen (mits ze het allemaal lusten naturlijk).

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:08

ik heb ze oook op het horse event gekregen ik moet ze volgende week weer ontwormen dus zou mij benieuwen hoe ze op deze tabletten reageren

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:22

Het lijkt mij ook DE oplossing vooral met de kleine pony's die ik heb.

harryde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 08:28

Ik heb nog even op de site (www.ontwormingstabletten.nl) gekeken en je hoeft niet meer de spuit te geven als je dit niet wilt, want je hebt twee verschillende tablet-kuren, 1 tegen alle wormen en 1 tegen alle wormen behalve de lintworm.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:32

Ik heb al verschillende berichten gehoord dat paarden het 'snoepje' zonder ontwormingsmiddelen wel eten, maar zodra het ontwormingsmiddel zelf in de tabletten zit, ze het ineens niet meer willen.

Het is hetzelfde als een kat vis geven (natuurlijk vinden de meesten dat lekker), maar zodra er medicatie in zit hoeven ze het niet meer (of eten eromheen).

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:43

DeniseES schreef:
Ik heb al verschillende berichten gehoord dat paarden het 'snoepje' zonder ontwormingsmiddelen wel eten, maar zodra het ontwormingsmiddel zelf in de tabletten zit, ze het ineens niet meer willen.

Het is hetzelfde als een kat vis geven (natuurlijk vinden de meesten dat lekker), maar zodra er medicatie in zit hoeven ze het niet meer (of eten eromheen).

Ja, en dat is dus precies waar ik al bang voor was..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:49

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:50

85% van de paarden vind het smakelijk,laat mijn paard natuurlijk weer bij die 15% zitten die ze niet lekker vind :(
zelfs niet verstopt in een appel.. (wel een bevestiging dat je paard je spiegelt,ben zelf ook zo'n moeilijke eter :o )Gelukkig heeft ze geen problemen met de spuit dus dan houden we die maar gewoon ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:51

Je krijgt nu dus 50%korting, ik ga ze zeker halen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:15

rodehaan5 schreef:
Klopt, ik vind het ook een super uitvinding die smakelijke tabletten :9 . Voor ons was het ook DE oplossing, en ze zijn gewoon verkrijgbaar bij de dierenarts(tenminste wel bij de mijne)

Dus jij bent ook meteen goed ontwormt? ;)

Zou daar echt wel alles in zitten en werkt het ook net zo goed als een echte ontwormingsspuit?
Ik zou het gewoon bij de wormenspuit houden, gaat net zo makkelijk of zelfs nog makkelijker.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:56

ik heb ze ook meegekregen (zo'n doosje ontwormingstabeletten)
maar in déze zat toch geen werking ???(dat verdelde hij me, dit was gewoon om tekijken of tie ze luste)
ik moet ze nog gaan proberen, maar ze is pas ontwormt geweest, als dit een werking heeft ga ik ze nu nog niet geven

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:58

staat er met grote letters op hoor just_kiki. dit is gewoon een placebo

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:59

ow oke, ik kon het er namenlijk niet op vinden :+
*blond*

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 02:34

Mijn fjord moest niets hebben van die van equimax. Was een probeersnoepje.. Ze spuugde hem meteen weer uit!!
Nu zijn fjorden toch vaak geen moeilijke eters, mijn andere niet namelijk, maar deze is wel wat kieskeurig..
Ik ben weer overgestapt naar kort aan een buis binden en dan die spuit erin vrotten..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:53

Mijne eet die snoepjes ook niet, dat was even proeven, daarna weer lekker uitspugen en daarna zelfs de appel niet willen eten, zo beledigd :+. Wij houden het dus maar gewoon bij de gewone ontwormingsspuiten.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:53

Heb ze toevallig laatst gekregen van een vriendin van mij, maar ben ze eigenlijk niet nodig, hier gaan de wormenspuiten erin alsof het niks is, het valt in de smaak.. makkelijk zo'n paard.. :P