Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
friesiszwart schreef:Als ik jou was zou ik een gedeelte van het totale perceel verdelen in kleinere weides en je paarden daarin omweiden. De rest van het perceel zou ik dan gebruiken voor hooiwinning.
De kleinere stukken kun je makkelijker bijhouden ivm het verwijderen van mest, hoge pollen maaien en in ieder geval 1x per jaar bemesten. Giftige planten en kruiden zou ik zo wie zo uit het land verwijderen. De paardenmest zou ik niet over het land verspreiden maar het land zou ik bemesten met andere dierlijke mest (varkens of koeienmest) of kunstmest. De paardenmest zou ik af laten voeren.
hinta schreef:paardenmest kun je prima terug over het land gooien, maar moet wel een jaar op de mesthoop hebben gelegen. dan zijn alle wormeitjes en zaadjes vergaan.
andere bemesting is in mijn ogen niet nodig, zoals je zegt heb je een erg vruchtbare bodem.
ik zou er zelf wel voor kiezen om giftige (on)kruiden te vernietigen door bespuiting.
wanneer je dan besluit om een deel van je land voor hooiwinning te gebruiken, kom je er niet voor te staan dat er zich giftige planten tussen bevinden, die na het drogen wel lekker smaken voor je paard maar hun gif niet kwijt zijn. (zoals jkk).