Maar ik zat namelijk te denken: in de winter op de wei
wat doen jullie aan water wat bevriest?
Kan je dat verkomen?
Ik heb wel eens gehoord: in de winter moeten wij de sloot open hakken!
Hoe gaat dat bij jullie?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bij mijn paard op het land drinken ze gewoon uit de sloot, en als die bevroren is hakken we er een gat in op een plek waar ze gemakkelijk kunnen drinken. En wat ook scheelt : het gras is dan ook bevroren en daar krijgen ze dus ook meer vocht door binnen, dus ze zullen niet zo gauw heel erg dorst hebben.
Als de waterleiding in de stal bevriest krijgt mijn paard altijd een grote 20L bak voor de nacht, overdag staat hij s'winters in de wei. 
xmarliez schreef:Er staat bij mij altijd 1 grote waterbak en ik begin 's morgens met een gieter heet water er overheen te gooien en meestal in de middag nog een keer en als het heel erg koud is dan daar tussendoor nog een keer en dan in de avond weer en vlak voordat ik naar bed ga. Telkens heet water er overheen en het ontdooit vanzelf.

_Bitje_ schreef:een stok en een emmertje zal denk ik al helemaal niet helpen...
In de vrieskou hoeft een paard toch ook niet per seé naar buiten ?
Mijn paardje wordt daar (van binnen blijven) ongelukkig/chagrijnig van. Hij heeft een dikke deken op en is blij als hij een paar uur een frisse neus kan halen met zn vriendjes. Bij ons drijven er trouwens rubberen balletjes in de waterbak tegen dichtvriezen. 
Daarbij staat er dan niet zo veel/lang gras dat hij echt veel (bevroren) gras naar binnen werkt. Hij staat op ijzers dus als er (veel) sneeuw ligt blijft hij binnen en als het land glad is, gaan ze in de paddock. _Bitje_ schreef:bevroren gras is erg slecht voor de darmen