castratie rust?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

castratie rust?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 19:38

mijn shetlander is vanochtend ( zonder overleg) gecastreert :(:)
nu mijn vraag kan ik morgen gewoon STAPPEN geen draf of galop en snel wandelen , gewoon lekker rustig aan?
alvast bedankt :+

beantsje

Re: castratie rust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:39

Aan de hand neem ik aan?
Ja, zou ik zeker doen, een beetje voorzichtige beweging is goed voor hem. Niet forceren, hij geeft het zelf wel aan!

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:45

Lekker in de paddock of op de wei zetten en de castratiewond schoonhouden, da's 't beste.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:52

Ja, lekker op de weide en als het kan ook even met koud water koelen, als dat niet wil, helaas maar veel beweging (paddock/wei) is alleen maar beter want dan is het ook minder dik.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:57

wat kost ee castratie weet iemand dat?

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:30

Henrieke schreef:
Ja, lekker op de weide en als het kan ook even met koud water koelen, als dat niet wil, helaas maar veel beweging (paddock/wei) is alleen maar beter want dan is het ook minder dik.

dus ik mag hem wel beweging geven als het maar rustig is , maar toch ook weer veel?
huh?
ik snap het niet helemaal :o

Shiirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:32

Je mag altijd met hem stappen, en over een paar dagen kan je ook weer een beetje gaan draven met hem. Voor de rest gewoon lekker in de wei laten lopen. En als die het wilt kan je het ook afspoelen

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:38

Mijn jaarling is een paar weken geleden gecastreert en hij is gewoon overdag in de wei gegaan en 's nachts op stal (zoals altijd). Beweging is juist goed, is beter om zwelling tegen te gaan.

Dus gewoon in de wei zetten en even een weekje niks met m doen, totdat je ziet dat hij er geen last meer van heeft.
Diablo heeft maar 1 dag zwelling gehad en was toen weer de oude, maar dat is niet bij alle paarden zo.