manen van ongelijke dikte, wat helpt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

manen van ongelijke dikte, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 12:08

Mijn ruin heeft mooie dikke manen, maar ong. op de helft van z'n hals is een stuk veel dikker/ heeft hij meer haar dan op de rest van z'n manenkam. Dit zou ik graag wat uitdunnen, nu kan het namelijk ook niet naar één kant hangen omdat het te dik is en er dus een pluk aan de andere kant hangt. Tja, waar je je al niet druk om kan maken he :+

Nu mijn vraag: wat is de handigste methode om alleen dit stuk iets uit te dunnen? Ik knip trouwens de manen op handbreedte ongeveer, zowel paard als baasje hebben een hekel aan trekken :D

Arnyek

Re: manen van ongelijke dikte, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:15

Je kan het dikkere deel uitdunnen met een uitdunschaar of het dikkere deel trekken om het dunner te maken (al zal die laatste geen voorkeur hebben, gezien je openingspost).

Zo doe ik het...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 12:23

tja een uitdunschaar/ of uitdunmes ken ik ja. Nooit gebruikt, "knip" je dan gewoon delen van het haar weg?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:33

Trekken. Met een uitdunschaar krijg je enkel korte stukjes manen ertussen en gaat dat deel rechtop staan. Als je wilt invlechten is het dito een crime.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:39

aslo schreef:
Trekken. Met een uitdunschaar krijg je enkel korte stukjes manen ertussen en gaat dat deel rechtop staan. Als je wilt invlechten is het dito een crime.

ha dat dacht ik dus al :) dankjewel, mss toch maar even doorzetten dan....wie mooi wil zijn....... }>