daffie1986 schreef:Wat ik begrijp wil je weer terug naar je oude landje?
Hoi Daphne, bedankt voor je reactie!
Ik wil niet terug naar mijn oude landje, maar ik ben erg aan het nadenken wat nou het beste zou zijn voor mijn paard. En ik denk dat zij erg blij zou worden van dag en nacht buiten met veel sociale contacten. Het is niet echt een stal paard, ik heb het idee dat ze daar meer gestresst van wordt. En op dit moment staat ze altijd alleen, wel met andere paardjes om haar heen maar ze kunnen niet echt bij elkaar door het schrikdraad.
daffie1986 schreef:De spierbevangenheid kun je toch echt het beste voorkomen door het paard tijdens zonsondergang en zonsopkomst uit het gras te houden, tijdens deze uren bevat het gras veel fructaan en dus veel suikers, door het niet omzetten van die suikers kan ze spierbevangen raken. Dit kan ook met teveel wortels voeren, als paarden te weinig beweging krijgen zetten ze de suikers niet om in energie en daardoor slaat het zich op en slaan de spieren op slot.
Ik lees veel over fructaan gehaltes in het gras, lastig is dat. Dus dan zou het wel beter zijn je paard 's avonds niet op het gras te zetten? Of kan dat wel mits je paard genoeg beweegt en zo zelf die suikers verbrand?
Het zand controleer ik nu ook nog en ik geef inderdaad Sand clear. Verder heb ik daar ook uitgebreid advies over gekregen van de kliniek. Qua arbeid is het nu nog rustig opbouwen, ik ben nog niet aan het rijden want dat mag nog niet.