Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zensation schreef:Ik breng zelf ook extensions aan bij mijn paarden.
De zgn "waxjes" kan je halen bij een kappers-speciaalzaak of groothandel (meestal rond de 20 in een zakje) maar je hebt er nog al wat nodig.
Daarnaast heb je dus haar nodig (deze kan je halen bij de paardenslager of kopen via internet)
Ik gebruik meestal staarten (ook voor de manen natuurlijk).
Hiervan maak ik kleine plukjes, aan het boveneinde smelt ik dan een stukje wax met een speciale tang die voor extensions gebruikt wordt (deze kan je tevens los kopen bij een kappersgroothandel of speciaalzaak)
Als je voldoende strengen in het vore hebt gemaakt kan je beginnen. let wel op dat je ze inbrengt aan de onderzijde van de manen, anders ga je het wax zien en dat is geen mooi gezicht.
Het waxje wat aan het uiteinde van de streng zit brand je dus aan een stukje echt haar, zodra het wax gesmolten is kan je deze met je vingers "rollen" in het echte haar.
Het is wel een werkje, trek er een paar uur voor uit! Hoe vaker je dit doet, des te mooier het resultaat natuurlijk.
Ik heb destijds een proffesionele extensions-kit gekocht met alles erop en eraan, deze was wel duur in aanschaf, maar ik heb er heel veel profijt bij dat ik het nu zelf kan doen bij mijn paarden.
Bij goed onderhoud blijven de manen/staart zeker een paar maanden zitten.
Succes!