Onze overburen hebben veel weiland waar schapen en koeien (gescheiden, maar afwisselend van weiden) lopen. Daarachter zijn enkele weides met jaarlingen en tweejarige paarden. Die staan altijd buiten en wisselen ook van wei. Een idee was om te vragen of ik mijn paard erbij kan zetten. Dat zou natuurlijk ideaal zijn. Maar wat als dat niet kan?
Mijn paard zou ik het liefst ook 24/7 buiten hebben en paarden zijn natuurlijk sociale dieren. Ik zou van de week het telefoonnummer krijgen van de eigenaar van de paarden. Maar als het niet mogelijk is om het paard hierbij te zetten, zou het waarschijnlijk wel in de grote schapenwei kunnen zijn bij de overburen, die zou ik dan nog wel paard-proof moeten maken. Mijn paard en de ander paarden zouden wel kunnen neuzen, maar niet echt lichamelijk contact kunnen hebben. Zou dit een probleem zijn? Of heeft hij genoeg aan het contact met de schapen?
Een oplossing zou zijn om nog iemand te zoeken om bij mijn paard in de wei te zetten.
Het is misschien een beetje domme vraag, maar de tijd dat hij in de wei staat, wil ik dat hij wel gewoon 'paard' kan zijn en zich goed voelt