Met deze temperatuur in de wei? Normaal buitenstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharontjee1

Met deze temperatuur in de wei? Normaal buitenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:42

Ik heb een vraag:

Mijn pony staat in een redelijk dichte buitenstal. Zie foto links! De mogelijkheid bestaat om mijn pony 's avonds, rond een uur of 20.00 + snachts en tot de middag rond 12.30 in de wei te laten totdat de lessen weer beginnen om 15.00. Ik woon zelf een half uur fietsen er vanaf, dus kan haar niet bijvoorbeeld in de ochtend een aantal uurtjes in de wei doen.

Nu vraag ik mij af of het 's nachts niet te koud is als ze normaal/overdag op stal staat. Of moet ik dan in de wei een dekentje op doen en die afhalen wanneer ze weer op stal komt? Ik wil haar toch die uren wei gunnen zolang het niet TE koud wordt. (Onder de 10 graden?) Ook is ze het niet gewend om deze temperatuurwisseling te hebben. In de wei heeft ze behalve bomen geen schuilstal of dergelijke
Laatst bijgewerkt door sharontjee1 op 03-09-09 16:11, in het totaal 7 keer bewerkt

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:46

Hoppa, lekker die wei in! (Regen)deken is nu écht niet nodig, pas als het onder de 10 graden wordt en het dagen non-stop regent en hard waait en ze nergens kunnen schuilen. Nu hoef je je echt nergens druk om te maken en je paard maak je er alleen maar blij mee!

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:46

Paard maakt vanzelf een dikke vacht aan als je haar lekker buiten laat. Het verschil tussen de temperatuur binnen en buiten is nu (nog) niet zo heel groot. Denk er wel om dat je paard een mogelijkheid tot schuilen of uit de wind staan heeft. Als ze dit niet heeft kun je een dunnen regendeken opdoen om haar te beschermen tegen harde wind en regen.

8nnemiek

Re: Met deze temperatuur in de wei? Normaal buitenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:57

Ik vind het ook best kunnen :j
Je moet er wel nu op tijd mee beginnen, zoiets moet je niet in de winter gaan doen. Maar nu kan het prima :) Eventueel even wachten tot dit weekend, dan zou het droog blijven 's nachts.

Sim

Re: Met deze temperatuur in de wei? Normaal buitenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:06

Een paard voelt zich het prettigst bij een temperatuur van 5 graden dus lekker buiten laten! Een paard heeft niet dezelfde gevoelens qua temperatuur als een mens hoor!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:50

lekker buiten laten zetten , anders zou die veel op stal staan. ze zijn waarschijnlijk blij dat de zomer over is :D veel te warm ,,,