Mijn shetje heeft in de winter een stal van ruim 4m bij 4m met een grote verharde uitloop van 5m bij 10m (nu staat ze nog op het land bij de grote paarden). Nu komt er binnenkort een andere shetlander bij te staan zodat ze ook een vriendje heeft van haar eigen grote. Iemand anders wil zijn shetlander ook graag erbij zetten. In de winter wil het nog weleens voorkomen als de wind recht de stal in staat de deur naar de uitloop dicht moet voor de andere paarden op stal. Nu vraag ik mij alleen af of de stal wel groot genoeg is voor 3 shetlanders. Wat denken jullie?
2 shetlanders past makkelijk. Vorige winter hebben daar een shet van 90cm en een shet van ruim 1.10m gestaan en ze hadden alle ruimte. Maar of er een 3e bij kan weet ik nog zo net niet. Ze hebben er we weer een grote uitloop bij.
Met de uitloop dicht zou ik het toch bij 2 shetten houden. Ze kunnen dan niet weg mocht er onenigheid uitbreken. Met uitloop erbij kan de derde er vast wel bij, als ze elkaar accepteren. Bij mij slapen 2 shetten en een welsh van 136 weleens samen in een stal van 3x3. Vraag me niet waarom, want de shetten hebben in principe een stal en de welsh ook, maar blijkbaar vinden ze dat knus.
als ze die stal zelf in en uit kunnen moet het willen als ze elkaar accepteren, maar als de deur van de stal dicht is denk ik dat het misschien toch een beetje krap wordt