Weidehek met wiel ter ondersteuning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Weidehek met wiel ter ondersteuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 11:11

Even wat input van mensen met weidehekken gevraagd :D
Het hek op mijn wei is wat zwaar en daardoor een beetje uit zijn fatsoen gezakt.
Nu zit ik te denken aan een wiel ter ondersteuning. Wie heeft daar ervaring mee ?? Waar koop je zoiets, hoe is de bevestiging etc.

Mijn hek hangt nu ong 20/25 cm boven de grond als het in de sluiting zit en raakt de grond als het los staat.
Niet zo best voor de scharnieren en de houten paal dus :)

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:13

Kun je er niet zelf een wiel onder lassen? Dus dan heb je (ik heb er niet heel veel verstand van hoor haha) een wiel nodig van ik denk 15/20 cm in doorsnee, een as waar hij aanhangt en die naar boven loopt en daar vast te lassen is aan het hek.
Zo'n soort constructie hebben wij op stal ook, bij ons is het echter een ijzeren wieltje, en ik kan rubber aan bevelen :D

Edit: mijn vriend zegt dat je dan een gevulkaniseerd wiel moet pakken, die gaan niet meer lek.

DubbelFun

Re: Weidehek met wiel ter ondersteuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 11:18

Het wiel is het probleem niet, maar lassen wel. Dat kan ik dus niet. Ik zoek dus eerder een andere manier om het wile vast te maken.
Ik heb ze ook wel eens gezien dat er een soort van veersysteem in zat, zodat je geen last had van onevenheden.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:31

Je zou eens kunnen informeren naar de mogelijkheden bij de professionele "bouwmarkten". Denk hierbij aan Groenhart of de bo-mij (de laatste heeft niet mijn voorkeur ;) ) Of bij agrarische winkels.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:37

Mss past er een neuswiel van een trailer in/aan?
Als je zo'n gegalvaniseerd hek hebt zou je kunnen kijken of je aan onderzijde de (verticale)buis open kunt maken (of mss is het al open?)en daar het wiel in kunnen bevestigen. Of met een soort van stalen bandjes om de (verticale) buis aan het hek bevestigen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:04

Goeie opties beide +:)+ , daar zal ik eens naar kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 15:42

Ondertussen heb ik een aanhanger neuswiel gezien wat prijstechnisch interessant is en ook makkelijk te bevestigen.
Dus dat gaat het waarschijnlijk wel worden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:27

+:)+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:09

lastige van een wiel op een weilandhek is de ondergrond van zand. Dat kan problemen geven bij het rollen. Een stukje verharding in het spoor van het hek is dan wel zo fijn. Wij hebben het ook met van die stalen gebogen plaatjes om het hek vastgezet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 11:11

Ik hoop met een wiel van 15/20 cm niet zoveel rolproblemen te krijgen, temeer daar ze op dat deel van het land alleen lopen om binnen te komen en er uit te gaan.