Dit gaat binnenkort misschien meer worden, maar nu ik nog aan de chemokuren zit... ach ja.
Op stal is ze best rustig maar heeft een bloedhekel aan het feit dat er een paard naast haar staat. Ze heeft op de vorige stal waar we t/m november stonden wel veel geweefd, maar dit nu afgeleerd. In de huidige, grotere stal is ze veel rustiger en kan door een raampje naar buiten kijken.
Dat raampje wordt nog omgebouwd tot 2 luiken zodat zomers de paarden met hoofd en hals er doorheen naar buiten kunnen.
Nu is ze best rustig overdag, maar ze heeft voernijd en 's nachts als ze zich gaat vervelen, gaat ze met haar zijkant naar de muur staan en bonkt keihard met haar billen tegen de tralies/muur waar het andere paard staat. De tralies houden het nog, maar voor hoelang is de vraag
Dit had ze bij de vorige eigenaresse niet, althans dat denk ik niet.
Wat kan ik tegen dit bonken doen?
De tralies zijn al 'dicht getimmerd met planken' zodat ze het andere paard al niet meer ziet.
Ook hebben we geprobeerd een ander paard naast haar te zetten, maar dan doet ze het ook...
Overdag komt ze tussen 9.00 en 19.00 uur in de wei, en ze krijgen 's morgens hooi en bix/muesli, en terug op stal bix, en 's avonds rond tien uur ook hooi.
Het lijkt er eigenlijk op dat ze hoopt aandacht te krijgen van de stalhoudster, dat ze hoopt dat de stalhoudster op stal komt en haar eten gaat geven ook al is het pas drie uur 's nachts....
Ik weet niet of m'n paard dit al eens voor elkaar heeft gekregen, maar ik hoop het niet: dan zal ze het alleen maar blijven proberen natuurlijk.
Wie weet hoe ik kan voorkomen dat ze met haar achterhand/billen tegen de wand bonkt (eerst bokte ze zelfs met haar hoeven tegen de tralies aan en raakte met een hoef er doorheen, maar dat doet ze niet meer want dat deed goed pijn }> ).
We willen nu twee skippyballen o.i.d. tegen die wand hangen zodat het bonken niet meer zo goed lukt, zou dat helpen?
Of kunnen we ook die oranje pionnen tegen de wand hangen of iets anders?
Alvast hardstikke bedankt voor de tips!
)