waarmee stalwanden verven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shera

waarmee stalwanden verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:55

Ik heb gisteren mijn twee stallen eens goed schoongemaakt. Nu wil ik de wanden verven. Boven wit, en vanaf halverwege tot op de grond zwart of heel donkergroen. iemand een idee waar ik dat het beste mee kan doen?
Iemand zei gewoon latex maar volgens mijn man kan dat niet (het zijn grijze aangesmeerde wanden). En het moet natuurlijk niet giftig zijn... :+

boeflover

Re: waarmee stalwanden verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:59

ik ga dit topic even volgen, wij moeten dit zelf ook nog doen. daarnaast ook de houten wanden, is dit veilig met gewoon beits of is hier ook iets speciaals voor?

wij dachten overigens voor de gewone cellenbetonblokken wanden latex wit en van onder idd zwart. zit er nu ook al op, en volgens mij is dit ook gewone latex (stallen waren al zo toen we het huis kochten dus weet dit niet zeker).
iig hebben we de spuitplaats vorig jaar al zo onder handen genomen, met gewone latex dus. dit ging gewoon goed.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 11:35

gewone latex is wel de goedkoopste oplossing denk ik?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:17

beits, of een verf op water basis..... Vraag eens na bij een WELKOOP, ik denk dat ze daar wel meer hierover kunnen vertellen, ik weet het ook niet zeker.....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:25

Grijs aangesmeerde wanden betekent: cementwanden. Het beste wat je daarop kunt gebruiken is betonverf. Beits is alleen bruikbaar op hout. Ongetwijfeld is er tegenwoordig ook betonverf op waterbasis verkrijgbaar, dat is maar net wat je wilt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:40

Ik heb zwarte betonverf gekocht en witte latex. Ga het gewoon proberen!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:37

Wij gebruiken voor de onderste helft atijd donkergrijze betonverf en voor de bovenste helft witte latex. Dat witte is nl. in notime weer vies en zonde van je dure betonverf.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:49

ik heb mijn boxen afgelopen week opnieuw geverfd. ik gebruik hiervoor altijd afwasbare latex, boven wit, onder zwart. afwasbaar, dus kun je de stal ook goed uitspuiten. verven doe ik om de 3 of 4 jaar.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:51

Bij ons is het op de oude wijze: gebluste kalk. Wel opletten dat je je ogen goed beschermt want van zodra je water in je kuip met kalk giet krijg je een heftige reactie! (laat je best bijstaan door iemand die hiermee ervaring heeft). Vroeger werden alle stallen gewit met kalk, werkt o.a. ontsmettend en bevat geen giftige stoffen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:28

ipv zwart kun je ook donkerblauw nemen, dit stoot vliegen af, kennis heeft dit en heeft aanmerkelijk minder vliegen op stal dan andere jaren.

Glanspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 03:41

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:13

megahaf schreef:
Bij ons is het op de oude wijze: gebluste kalk. Wel opletten dat je je ogen goed beschermt want van zodra je water in je kuip met kalk giet krijg je een heftige reactie! (laat je best bijstaan door iemand die hiermee ervaring heeft). Vroeger werden alle stallen gewit met kalk, werkt o.a. ontsmettend en bevat geen giftige stoffen.

Dit deed een man van de stal waar ik een pony reed ook, ook om dezelfde reden van ontsmettende werking, het zag er dan daarna ook weer super uit!

Verder inderdaad betonverf, of muurverf voor op stenen.