Citaat:Hallo!!
Ik ben nieuw op dit forum en heb dit topic de afgelopen dagen helemaal doorgespit!!!
Binnenkort gaan wij waarschijnlijk verhuizen (we zijn in onderhandeling ) en daar zit een stuk grond bij van (ik hou het krap aan, omdat ik nog niet weet hoeveel het precies gaat worden, maar in ieder geval niet minder dan dit) 20 bij 60 (waarschijnlijk 70?!) meter. Niet heel groot, maar momenteel staan daar ook twee paarden, dus we gaan ervanuit dat er ook een pony (en een vriendje) kan staan voor onze dochter. (Ik moet nog heel veel leren, maar hoop hier dan dus ook vele antwoorden te krijgen
Ik besef me dat het noodzakelijk is bij te moeten voeren met dit stuk grond en dat het vrij behelpen is met het gras, maar ben nieuwsgierig naar hoe het zo optimaal mogelijk gebruikt kan worden. Het principe van PP spreekt me erg aan.
Ik heb hier voorbeelden gezien van PP op 1000 m2 en hieruit blijkt wel dat het dus goed mogelijk is op een klein oppervlakte, wat een fantastisch paradijsje!
Wie helpt me op weg???
Maar ik heb nog meer vragen...
Wij zijn ons aan het oriënteren op een leuke, brave, lieve, betrouwbare pony voor onze dochter die bijna acht is. Ze rijdt nu bijna 2 jaar en heeft er erg veel plezier aan. Niet alleen het rijden, maar juist ook de hele verzorging vindt ze fantastisch. Kunnen jullie ons adviseren naar wat voor een pony we moeten gaan zoeken? Welke schofthoogte is het meest geschikt voor zo'n meisje? (Ze is 1.23 m) En waar kun je het beste rondkijken?
We hebben bij het nieuwe huis een weitje aan huis en het is puur recreatief bedoeld, maar ze zou er dan natuurlijk wel ook gewoon achter in de tuin op rijden.
Waar moeten we rekening mee houden bij de inrichting van een weide?
Hoe groot zouden jullie een paddock maken?
En welke ruimte krijgen pony's in de winter? Ivm het stuklopen van het gras?
Moet je met een pony verder ook nog trainen als het gewoon recreatief bedoeld is?? En wat heb je daar dan voor nodig??
Sorry voor al mijn vragen, maar ik wil gewoon goed geinformeerd zijn voor we de stap gaan zetten.

Dus bedenk wel hoe je over bijv. 5 of 10 jaar er voor staat