Vraagjes over Koord: Iemand ervaring met Flexitouw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_shawnee_

Vraagjes over Koord: Iemand ervaring met Flexitouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:13

Ik ben me even aan het orienteren op koord om de wei opnieuw te omheinen.
Dus geen lint of dunne draad, maar bewust een koord. Het viel me op dat er nogal grote verschillen in de prijzen van koord zitten.
Bij de plaatselijke boerenbond is hij veel duurder dan bijvoorbeeld bij Agradi. (is natuurlijk wel een ander merk, maar ga er vanuit dat ze beiden goed genoeg zijn)
Nu zag ik dat ze op de internetsite Macrovet, Flexitouw verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Er staat geschreven dat het speciaal voor paarden is, er staat ook een plaatje van een paard op de verpakking. Het ziet er duits uit, dus lijkt me goede kwaliteit? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Eventuele andere aanbevelingen van koord met een goede prijs-kwaliteit verhouding zijn ook welkom!

colunder

Re: Vraagjes over Koord: Iemand ervaring met Flexitouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:42

Ik vind het nadeel van koord dat het uitlubberd en omdat de ijzerdraadje niet mee rekken breken die op den duur en gaat de stroom er niet meer doorheen.
Wij hebben als bovenste draad koord maar ik moet het steeds opnieuw spannen en de draadjes zijn al een paar keer geknapt zodat de stroom niet meer doorliep.