veulen chippen , bwp veel te druk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoniLou

veulen chippen , bwp veel te druk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 09:13

hey ,
ik heb mijn aanvraag om ons veulen bij bwp in te schrijven een maand geleden op gestuurd en nog niks van gehoord.
ik ben juist na bwp en ze staat nog niet eens in de pc :s.
maar ze gingen het nakijken en baf telefoon neer.
nu weet ik dus niet als ze mij gaan terug bellen.maar morgen bel ik zelf nog eens terug.

nu is het probleem dat het veulen bij gespeend moet worden en ik heb mij laten weten dat ze hiervoor
gechipt moet worden anders moet je dna test(800 euro) laten uitvoeren?

nu was mijn vraag is er een manier om een veueln sneller te laten chippen?

groetjes

Ibbel

Re: veulen chippen , bwp veel te druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:26

Dierenarts laten langskomen. Die kunnen ook chippen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:28

Degene die 800 euro vraagt voor een dna test zal in ieder geval geen aanvragen krijgen...

Bij het fjordenstamboek kost vaststellen van het dna 45 euro. Dit wordt uitgevoerd door het van Haringen laboratorium. De meeste stamboeken laten het hier doen dus de prijzen die de stamboeken ervoor rekenen zullen allemaal zo rond het bovenstaande bedrag moeten liggen.

Ik zou morgen inderdaad de telefoon nog eens pakken en vragen wanneer je een afspraak kunt maken voor het chippen. Gewoon to the point, dan heb je waarschijnlijk het snelst je antwoord.

Wat ik wel vreemd vind is dat de gegevens pas een maand geleden zijn opgestuurd. Het geboortebericht moet toch altijd zo'n 2 weken na de geboorte bij het stamboek binnen zijn?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:30

Ik neem aan dat je van belgie bent? Bij ons in NL kun je de dierenarts laten komen om de chip te plaatsen en hij vult een formulier in die je naar het stamboek moet sturen, zodat het geregistreerd wordt en een paspoort krijgt.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:34

Het probleem in België is dat je eerst contact op moet nemen met het stamboek, dierenarts krijgt papieren opgestuurd en daarop moet hij schetsen en chipnummer moet ook op die papieren.

BWP moet je gewoon constant blijven 'aanmoedigen', dus veel bellen of eventueel eens langsgaan (zie je ineens hoe het er daar bij ligt ;) )... Ik heb nog bij de 'buren' (de dienst identificatie zat daar toen naast) gewerkt en echt efficiënt vond ik het er bij het BWP niet aan toe gaan...

JoniLou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 09:50

dus gewoon hun blijven lastig vallen?en gaat dat niet rechtstreeks via een dierenarts bij bwp?ik heb het veulen gekocht toen ze 1 maand was en heb nog alles zelf is orde moeten maken , de vorige eigenaar had alleen aan de hengstenhouder doorgegeven wanneer het veulen geboren was :s...

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:24

gewoon via dierenarts. ons dierenarts kwam ons veulen chippen en stuurt het papieren naar BWP. en binnen 6 maanden had ik papieren (duurt wel lang idd)