mijn paard heeft net der jaarlijkse inenting gehad. en een vriendin zei jaa dan mag je vandaag en morgen niet rijden. maar ik gaa vandaag dan niet rijden dat zou ik sowieso al niet doen. maar nu zei ze dat ik ook morgen niet mocht is dat zo ?
zoetjes
Geplaatst: 21-08-09 10:00
Nee, idd ze mogen even niet in het zweet gewerkt worden. Er bestaat nl altijd een kleine kans dat ze toch wat ziekjes kunnen worden de komende dagen. Wij zetten ze standaard 3 dagen op rust!
_KellyAV
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 10:03
okeee.. maar morgen dan kan ik toch wel een klein stapritje maken of gaan lopen met der ?
EsjeNoeska
Geplaatst: 21-08-09 10:21
ik zou zelf gewoon twee dagen stil zetten.. gewoon voor alle zekerheid. omdat ze neit mogen gaan zweten. en stijf kunnen zijn. kan je beter twee dagen stil zetten....
okeee dan ga ik zondag lekker een ontspannen buitenritje maken
hinta
Geplaatst: 21-08-09 17:09
dat je een paard na het enten niet in het zweet mag rijden is iets anders dan niet rijden. natuurlijk mag dat wel, zeker een rustig stapritje. lekker doen en genieten, is voor jullie allebei goed!
Ik heb pas geleden ook mijn paard laten enten. en zette haar die dag eigenlijk ook altijd stil maar de dag erna ga ik wel weer gewoon rijden. Het is inderdaad zo dat je ze niet in het zweet mag rijden als ze ingeent zijn.