Gebruik van solarium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Gebruik van solarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 08:37

Op mijn stal hebben we een solarium. Ik zelf heb hem nog nooit gebruikt bij me paard (sta nog niet zo lang op die stal)

Maar van de winter wil hem graag gaan gebruiken, alleen wat is beter hem voor het rijden gebruiken of na het rijden? Stanley zweet niet gouw in de winter.

Waar is zo solarium eigelijk goed voor? Ik weet dat het wel goed is voor de spieren enz

Dus waneer gebruiken jullie een solarium?

bulck

Re: Gebruik van solarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:51

hey

We hebben zelf ook solarium thuis, maar eveneens tijdens de wintermaanden op pension.

Het is gewoon goed voor de doorbloeding en het laten opdrogen van je paarden.

Ik zet die van mij snel onder de lampen. Vb in de winter, lamp op en opzadelen. Voordeel: zelf warm en paard wordt ook al opgewarmd. Verder is het ook wel handig voor mij. ik heb meerdere paarden, dus kan twee paarden tegelijk klaarzetten. eentje start ik direct en de andere staat dan even onder de lampen. half uur tot 3 kwartier max (tijdens de week is het vnl maar wat loswerken). Dan kan ik gewoon de andere afzadelen, benen afspoelen en hop de lampen onder.

Ik heb nu ook maar 1 paard dat nog maar geschoren moet worden, de rest blijft eigenlijk heel kort in de haren.

Dus solarium:
-warmte voor zowel paard als ruiter
-efficient
-goed voor spieren en doorbloeding
-...

Ik heb wel het geluk dat ik tijdens de wintermaanden op een prive pensionstal sta (hengstenhouder) en de solariums daar gratis te gebruiken zijn. Want als ik op sommige stallen zie dat je voor 2 euro maar een kwartier tijd krijgt vind ik dat echt overdreven en is uiteraard mijn gebruik niet haalbaar.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:03

Ik heb gewoon 1 paard en op de stal waar ik sta is ook een solarium beschikbaar. Ik vind het ideaal en echt een goede hulp c.q. ondersteuning voor de spieren van mijn paard.
In de koudere periode zet ik hem er regelmatig onder na het rijden. Ik zet hem niet voor het rijden eronder. Het is gewoon een supergoede ondersteuning voor de spieren van je paard en het werkt (op den duur) ook erg ontspannend voor ze.

Gewoon lekker rijden, of het paard nou wel of niet zweet maakt niet uit, dan op adem stappen, afhankelijk van de kou en je paard, met een uitstapdeken erop, dan afzadelen, deken eraf trekken en onder het solarium zetten.
Als de lampen uitgaan meteen weer een (niet natte) deken erover anders heb ik altijd het gevoel dat de spieren te snel veel afkoelen want het solarium geeft echt een flinke warmte af!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:52

PP > VSW