Heb een nieuw paard, heeft bij vorige eigenaar bijna altijd buiten gelopen met schuilstal (hoe het zat met de eigenaar daarvoor weet ik niet). Nu staat ze 's nachts (en zoals de laatste tijd bij heet weer) op stal. In het begin wat wennen voor haar (was beetje claustrofobisch) maar is nu rustiger.
Ze staat op stro en het probleem is dat ze héél (maar dan ook bijna tot het laatste strootje) haar stal leegeet zodat ze enkel nog op beton en smurrie staat. Even een voorbeeld: dinsdag lekkere dikke laag stro in haar stal, woensdag alles weg. Ze krijgen paar keer per dag ruwvoer en biks, wat ze natuurlijk ook allemaal opeet.
Opstrooien gebeurt ook elke dag (maar eet ze dus ook op!).
Gisteren voor het onweer nog even naar haar geweest en ze stond dus weer gewoon op beton en smurrie, en ze is er blijkbaar ook in gaan liggen want één kant zag ze helemaal zwart. Bijna ganse nacht van wakker gelegen wat ik nu moet doen, arm beest. Stro bijgooien is niet de oplossing want dat eet ze OOK gewoon allemaal op en zo gezond is stro nu ook weer niet...
Staleigenaar zegt het nog even te bekijken, dat ze na een tijdje wel zou kunnen stoppen ivm het nog moeten wennen. Alle paarden op stal staan op stro, maar volgens informatie op stal zou je 'op verzoek' je paard ook op zaagsel kunnen zetten. Dan vraag me af of dat niet beter is.... maarja als ze dat opeet is het nog véél erger...